Ameriška zvezna uprava za letalstvo (FAA) izvaja preiskavo po dogodku letala Southwest Airlines, do katerega je prišlo 11. aprila. Letalo je začelo strmoglavljati, pilot je situacijo rešil šele 120 metrov nad Tihim oceanom, poroča Guardian.
Bloomberg je prišel do obvestila, ki je bilo razdeljeno pilotom družbe Southwest Airlines. V memorandumu je navedeno, da se je boeing 737 max 8 spuščal s približno 1200 metri na minuto in se ustavi s spuščanjem na približno 120 metrih nad oceanom, preden se je začel ponovno vzpenjati.
Letalo preusmerjeno v Honolulu
Incident ob obali Havajev se je zgodil 11. aprila v neugodnih vremenskih razmerah. V dogodku ni bil nihče poškodovan. V memorandumu družbe piše, da je bil incident posledica napake neizkušenega kopilota.
"Za Southwest ni nič pomembnejšega od varnosti. Z našim sistemom za upravljanje varnosti je bil dogodek ustrezno obravnavan, saj si vedno prizadevamo za nenehne izboljšave," je letalska družba zapisala v izjavi za medije. FAA je za CNN potrdila, da je takoj izvedela za incident in začela preiskavo. Letalo so na koncu preusmerili v Honolulu.
Nenadna smrt dveh žvižgačev
To ni prva težava, s katerimi se je soočalo eno izmed letal Boeinga. O njih sta med drugim govorila dva žvižgača, 62-letni John Barnett in 45-letni Joshua Dean.
Barnett je za Boeing delal 32 let, do upokojitve leta 2017. Nekaj dni pred smrtjo je pričal na sodišču v tožbi, ki jo je vložil proti podjetju. Od leta 2010 je Barnett vodja kakovosti v tovarni North Charleston, kjer izdelujejo 787 Dreamliner, najsodobnejše potniško letalo, ki se uporablja predvsem na dolgih poteh.
Pripovedoval je, kako so delavci pod pritiskom namerno vgrajevali podstandardne dele v letala na proizvodni liniji. Odkril je tudi resne težave s kisikovimi sistemi, torej dihalnimi maskami v nujnih primerih.
Dejal je, da delavci niso sledili postopkom, namenjenim sledenju komponent skozi tovarno, zaradi česar so okvarjene komponente izginile. Trdil je, da so v nekaterih primerih dele, ki niso ustrezali standardu, vzeli iz zabojnikov za odpadke in dali na letala, ki so bila v gradnji, da bi preprečili zamude.
Mrliški oglednik okrožja Charleston v Južni Karolini je dejal, da je Barnett umrl 9. marca zaradi "samopovzročenih ran".
Žvižgača so odpustili, Boeing priznal težavo
Dean je bil po drugi strani inšpektor kakovosti pri podjetju Spirit AeroSystems, ki je sodelovalo pri izdelavi trupov za Boeingovo letalo 737 Max. Oktobra 2022 je izrazil zaskrbljenost zaradi nepravilno izvrtanih lukenj v zadnjem delu letala, ki so nujne za vzdrževanje tlaka v kabini med letom.
Boeing je priznal težavo z napačno izvrtanimi luknjami avgusta 2023 in poudaril, da čeprav to "ni takojšnje varnostno vprašanje", bo moralo podjetje ponovno pregledati in popraviti zadevna letala, kar bo odložilo dostavo letalskim prevoznikom.
Objava je povzročila, da so delnice Spirit naslednji dan padle za več kot 10 odstotkov. Dean je v Spiritu delal od leta 2019, med pandemijo je bil začasno odpuščen in se je vrnil, dokler ga podjetje aprila 2023 ni dokončno odpustilo.
Umrl je zaradi okužbe s MRSO.
Takšen padec ni bil zaradi vakuma oz. luknje v zraku. Takrat se lahko pade do 1km predno se zopet ujame …
Dragi novinarčki. Pilot je rešil situacijo krepko nad 120m nad morjem. Preden se situacija do konca razreši, še letalo zgubi …
Komentirate o nečem, o čemer pojma nimate! Problem je varčevanje Boeinga. Žvižgač kateri je opozoril za napake so ga najprej …