Za čist zrak počasnejši bo prvak

Foto: EPA
Foto: EPA
Od VN Evrope, ki se ta konec tedna vozi v Valencii, je prepovedan elektronsko preprogramiranje motorjev, kar pomeni, da bo moral Red Bull z enakimi nastavitvami dirkati tako na kvalifikacijah kot dirki. Po napovedih naj bi to končalo njihovo sobotno premoč.
Oglej si celoten članek

Pet od sedmih letošnjih dirk je dobil Sebastian Vettel (Red Bull). Pred najbližjim zasledovalcem Jensonom Buttnom (McLaren) ima že 60 točk prednosti. A sezona še ni odločena, saj dve pomembni tehnični omejitvi, ki stopata v veljavo - prva ta vikend v Valencii in druga na naslednji dirki v Silverstonu, lahko končata dominacijo Red Bulla. Razlog za uvedbo sicer ni ustaviti prvake, temveč preprečiti prekomerno porabo goriva in s tem dodatno onesnaževanje ozračja.

Omejitev mappinga motorja

Mednarodna avtomobilistična zveza (Fia) nemudoma uveljavlja omejitev uporabe t. i. mappinga motorja oziroma elektronskega preprogramiranja motorja. Nastavitve slednjega morajo biti odslej enake tako v času kvalifikacij kot dirke. Gre predvsem za uravnavanje dotoka goriva v motor. Prekomerna poraba goriva pri manjših obratih (tudi ko dirkač ne pritiska na stopalko za plin) za več izpušnih plinov in posledično več podtlaka ne bo več dovoljena. Takšne ekstremne nastavitve motorja je na kvalifikacijah uporabljal predvsem Red Bull in tako je Vettel že 12. VN zapored v prvi vrsti. Na dirki, ko je prekomerna poraba goriva preveč tvegana, pa sta McLaren in Ferrari mnogo bolj konkurenčna Red Bullu. Vettel je v Valencii sicer zanikal, da to res počnejo: "Že lani so nam očitali določene stvari, pa se je izkazalo, da niso resnične. Koliko jaz vem, da med soboto in nedeljo ničesar ne spreminjamo."

Omejitev izpušnega difozorja

Čez 14 dni pa se bo omejila še uporaba t. i. izpušnega difuzorja. Ekipe izpušni zrak preusmerjajo na zadek dirkalnika. To pospeši pretok zraka skozi difuzor. To je še zakonito. Normalno motor izpuhe proizvaja, ko dirkač pritiska na plin. Ko pa ne, izpušnih plinov in posledično dodatnega pretoka na difuzorju ni. Ekipe z vrha razpredelnice so letos svoje motorje prilagodile tako, da zrak piha skozi izpuh in na zadnji difuzor, tudi ko dirkač ne pritiska na plin. To pa je nezakonito.


Z ustvarjanjem dodatnih izpušnih plinov naj bi prav Red Bull največ pridobil na podtlaku in aerodinamiki. Ali jih bosta ti dve omejitvi res ustavili, bo vidno po dveh, treh dirkah. "Ne bi bili Red Bull, prvaki, če ne bi že imeli ideje, kako negirati vpliv prepovedi. Na hitro so se jih spomnili, očitno nas želijo ustaviti," zatrjuje Red Bullov svetovalev in Vettlov mentor, Helmut Marko. Strinja se Mark Webber: "Nič novega ni, da se naša ekipa lahko prilagodi na spremembe. Mislim, da omejitvi razmerja moči ne bosta postavili na glavo. Še vedno bomo vsi hitri. McLaren in Ferrari sta že zdaj hitra." Morda ima še najbolj prav vodja Red Bulla, Christian Horner: "Mislim, da bo na vse ekipe z vrha približno enako."

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.