Formula One Management (FOM), lastnik tržnih pravic v formuli 1, naj bi imel tudi uradni posnetek nesreče Julesa Bianchija, a ga ne namerava objaviti. Tudi zdaj že znani amaterski video, ki se je pojavil na svetovnem spletu, je bil večinoma umaknjen zaradi televizijskih pravic.
Nekateri so mnenja, da vodilni možje formule 1 in Mednarodne avtomobilistične zveze (Fia) s tem želijo prikriti nekatere podrobnosti nesreče in se tako izogniti odgovornosti. Številni poznavalci najprestižnejšega avtomobilističnega športa se namreč sprašujejo o pogojih na stezi, o silovitem dežju, slabi dnevni svetlobi, o debatah pred dirko, ali naj se ta prestavi zaradi tajfuna Phanfone, o zeleni zastavi v bližini nesreče ter o tem ali bi moral direktor dirke Charlie Whiting po nesreči Adriana Sutila in na stezo poslati varnostni avto.
Michael Schmidt, zelo ugledni dopisnik nemškega Auto Motor und Sport, pa je prepičan, da FOM posnetka ne želi objaviti zaradi "uvidevnosti do žrtev nesreče". Pri tem je mišljena predvsem Bianchijeva družina, ki na Japonskem upa na ozdravitev 25-letnega dirkača. Po mnenju Schmidta naj bi voznik Marussie vozil prehitro pod rumenimi zastavami.
"F1 ne ščiti sebe, ampak Julesa. Posnetek in podatki telemetrije bi lahko dokazali, da gre za dirkačevo napako," je dejal Schmidt in nato citiral enega od predstavnikov formule 1: "Objava informacij bi bila nepoštena do Bianchija, ki se v tem trenutku ne more braniti."
Nesreča je nesprejemljiva
"Dirkači bomo zahtevali pojasnitev dogodka in kakšni ukrepi bodo sprejeti, da se to ne bi več zgodilo. Fio moramo pripraviti do tega, da nam prisluhne. Ta nesreča je nesprejemljiva. V bodoče, ko se bo pojavil traktor in poskušal odstraniti dirkalnik, je potreben varnostni avto, ne glede na okoliščine. Vedno obstaja določeno tveganje, tudi ob suhi stezi, vselej so izpostavljeni vsaj delavci ob progi," po Bianchijevi nesreči meni dirkač Force Indie Sergio Perez.
Mehičan je tudi pojasnil kako dirkači ravnajo v primeru rumenih zastav: "Te niso dovolj. Dirkač ve, da je treba nekoliko stopiti s stopalke za plin, da bi zadovoljil Fio. A če smo pošteni, želimo biti tudi v teh primerih čim hitrejši in izgubiti čim manj časa. To najverjetneje, vsaj ob takšnih pogojih kot so bili v Suzuki, ne deluje."
"Nesreča je bila velik šok za vse v formuli 1. Veš, da se to lahko zgodi, a si prepričan, da se tebi ne more," je še dejal Perez.
Nesreča posledica velike smole
Lotusov voznik Romain Grosjean meni, da je za težko poškodbo Bianchija kriva tudi smola: "Vedno je prostor za napredek, prepričan sem, da se bodo vsi trudili, da se to ne bi ponovilo. A dva metra bolj desno, ali dva bolj levo ne bi bilo takšnih posledic. Takšna je usoda, to je težko sprejeti, vendar ..."
Grosjean je še dodal: "Zavedam se tveganj, tudi moja žena se jih. Radi imamo ta šport. Vsi smo v preteklosti že doživeli hude nesreče, vemo, da obstaja nevarnost. Ko te je strah tega početja, preprosto nehaš dirkati. Ljubim formulo 1 in dirkanje in vem, da to čuti tudi Jules."