Vettel: Ujemi me, če me moreš

Foto: EPA
Foto: EPA
Dirkači v formuli 1 bodo v nedeljo v Melbournu v Avstraliji odprli novo sezono. Razmerja moči se, vsaj po testiranjih pred sezono sodeč, tudi letos ne bodo bistveno spremenila. Vsi bodo lovili dvakratnega prvaka Sebastiana Vettla v Red Bullu, ta pa bo poskušal doseči tretji naslov zapored.
Oglej si celoten članek

V sezoni 2012 bo kar nekaj novosti. Ne le tehničnih, zaradi katerih je veliko ljubiteljev tega športa mnenja, da so dirkalniki novega letnika prej grdi kot presežek estetike, temveč tudi količinskih: prvič bo na sporedu kar 20 dirk, pa tudi kakovostnih: prvič v 63 letih SP bo v startni vrsti kar šest svetovnih prvakov. Skupno imajo Michael Schumacher (7 naslovov), Sebastian Vettel (2), Fernando Alonso (2) ter Lewis Hamilton, Jenson Button in Kimi Räikkönen kar 14 od doslej podeljenih 62 lovorik formule 1.

Kljub vsemu pa se bo v 63. sezoni formule 1 znova vse vrtelo okrog enega človeka. Sebastian Vettel, mladi nemški dirkaški zvezdnik, je v sezonah 2010 in 2011 pokazal, da mu v dobrem dirkalniku le težko kdo pride do živega. Vendar se tako 24-letni (med številnimi rekordi ima tudi starostnega kot najmlajši dvakratni svetovni prvak) Vettel kot njegova ekipa Red Bull zavedata, da tekmeci ne spijo, prav "skalp" Nemca iz Heppenheima pa je med najbolj zaželenimi v karavani.

Konkurenca bo močna. McLaren ostaja glavni s preizkušenim britanskim dvojcem Jenson Button – Lewis Hamilton, oba se lahko pohvalita z naslovom prvaka. Mercedes se ne more pohvaliti z blestečo sezono 2011, zato v Stuttgartu gojijo upe na precejšnje izboljšanje dosežkov nemškega dvojca Michael Schumacher – Nico Rosberg. Schumacher bo letos pri 43 letih končal triletno pogodbo z Mercedesom, v prvih dveh letih pa ni imel veliko uspeha, saj ni niti enkrat prišel do stopničk.

Pri Ferrariju so nekoliko previdnejši, slabi izid testov v pripravljalnem obdobju so pri ekipi iz Maranella sprožili alarm, tako da je težko vedeti, česa je sposobna ekipa z iskrim konjičkom na nosu, čeprav ima za volanom kot prvega voznika še vedno dvakratnega svetovnega prvaka Alonsa. Kimi Räikkönen, ki se po dveh letih vrača v formulo 1, potem ko je za njim ne preveč uspešen izlet v svet relija, pa končuje šesterico svetovnih prvakov v sezoni 2012.

Prav Lotus, pri katerem je našel zatočišče Räikkönen, je bil v predsezoni presenetljivo močan. Poleg Finca bo dirkal še Francoz Romain Grosjean. Moštva z vrha Red Bull, McLaren, Ferrari in Mercedes so ostala z istimi dirkači kot lani, precej pestrejši pa je bil trg pri ekipah "druge lige". Toro Rosso je tako zamenjal oba dirkača, letos bosta vozila Avstralec Daniel Ricciardo in Francoz Jean-Eric Vergne, Nico Hülkenberg se po letu premora vrača k Force Indii, Timo Glock pa bo prišel k Marussii. V tem moštvu bo startal še francoski novinec Charles Pic.

"Če si prejšnje leto postal svetovni prvak, je jasno, da veljaš za favorita. Vseeno pa ne bo lahko, McLaren bo močan, Mercedes pa zanesljivo boljši kot lani," je pred sezono menil Vettel, ki je lani že štiri dirke pred koncem tekmecem pobegnil na neulovljivo razliko. Če bo Vettlu uspelo zmagati še tretjič zapored, bo postal najmlajši trikratni svetovni prvak in šele tretji v zgodovini s takšnim dosežkom po Juanu Manuelu Fangiu (1954–1957) in Michaelu Schumacherju (2000–2004).

V koledarju dirk je ena sprememba in ena vrnitev. Novinec je teksaški Austin, ki bo 18. novembra doživel premiero, s čimer se formula po petih letih premora spet vrača v ZDA. Vrača pa se tudi Bahrajn, lani je dirka zaradi političnih nemirov odpadla. Sezona se bo končala 25. novembra v Braziliji.

Ena glavnih tehničnih novosti formule 1 je značilna "grba" na nosu dirkalnika, ki so jih inženirji naredili zaradi pravil, ki ne dovoljujejo višjega nosu zaradi varnosti pri trčenjih. Dirkalnik je namreč lahko višji šele od prve osi. Po novem je prepovedan tako imenovan gibljiv difuzor, s katerim so pri nekaterih ekipah s pomočjo izpušnih plinov skrbeli za večjo moč motorja. Letos bodo spet dovolili testiranja med sezono, ki so jih pred tremi leti zaradi varčevanja odpovedali, vsa moštva bodo maja odšla v Mugello. Po novem bo lahko dirka z vsemi prekinitvami vred trajala največ štiri ure. Dirkači bodo lahko pri branjenju mest le še enkrat spremenili linijo vožnje, a se po manevru ne bodo več smeli vrniti v prejšnji položaj. Prav tako ne bo več dovoljeno neutemeljeno zapuščanje steze, saj so vozniki velikokrat skrajšali zavoje in šikane. V obdobju varnostnega avtomobila pa bodo lahko dirkači, ki bodo že zaostajali v krog, s prehitevanjem spet prišli v isti krog kot vodilni.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.