Ayrton SennaPravite, da je bila moja zmaga v dežju v Doningtonu leta 1993 moja najboljša. Ni res! Takrat sem imel traction control. Nisem delal napak in dirkalnik je bilo lahko voziti. Bila je to dobra zmaga, a niti slučajno se ne more primerjati s trdo prigarano zmago v Estorilu 1985.
Na prvomajski vikend, ki je bil dolga leta termin za dirko v Imoli, se spominjamo prvega maja 1994, ko je v Williams Renaultu umrl Ayrton Senna. Od najbolj tragičnega dogodka v 60-letni zgodovini formule 1 letos mineva 16 let. O tisti dirki in Senni smo na zurnal24.si že večkrat pisali, tokrat se bomo velikemu Brazilcu poklonili z zgodbo o njegovi prvi zmagi. Pred desetimi dnevi je namreč minilo 25 let, odkar je z Lotusom trikratni svetovni prvak (1988, 1990 in 1991) na deževni VN Portugalske dosegel svojo prvo zmago.
Svojo drugo sezono v formuli 1 je Ayrton Senna z Lotusom, ki ga je poganjal renaultov motor, začel z odstopom na domači VN Brazilije (okvara motorja). Smola se mu je nadaljevala na drugem dirkaškem vikendu (Estoril), ko je moral že na treningu prvi dirkalnik zamenjati z rezervnim, nakar je na slednjem odpovedala še sklopka. Vseeno je na kvalifikacijah premagal Alaina Prosta (McLaren TAG) in osvojil prvi startni položaj. Sledila je deževna nedelja 21. aprila 1985. Brian Hart, ki je za Senno leto prej delal motorje pri Tolemanu, je dejal: v teh pogojih ne bo nihče ogrozil Ayrtona in ta bo prvič zmagal.
Imel je prav. Senna je brez težav potegnil s starta in mirno vodil v prvem delu dirke. Za njim se je odvijal pravi kaos. Kekeju Rosbergu (Williams Honda) je motor ugasnil že na startu. Sledili so prvi trki in prvi izmed boljših je s polomljenih vzmetenjem odstopil Jonathan Palmer (Zakspeed). Nekaj krogov kasneje sta trčila Riccardo Patrese (Benetton) in Stefan Johansson (prvi Šved pri Ferrariju). Dirkači s Pirellijevimi pnevmatiki (med njimi Nelson Piquet) so bili prisiljeni odstopiti, saj so bile njihove gume za tako mokro stezo (danes se na takšni sploh ne bi dirkalo) povsem nekonkurenčne.
Ayrton SennaEnkrat sem se skoraj zavrtel. Imel sem srečo, da sem ostal na stezi. Mislite, da nisem naredil nobene napake, a to ni res. Nimate pojma, kolikokrat sem zapeljal z idealne linije. Enkrat sem bil z vsemi štirimi pnevmatikami na travi.
Dež je postajal vse močnejši, a Senna ja brez težav vodil pred Eliom de Angelsiom (Lotus) in Prostom. Sredi dirke so bile na delih steze velikastne luže, dirkači so z veliko napora dirkalnike držali na stezi, pred 25 leti pač niso uporabljali varnostnih avtomobilov. Vidljivost je bila vse slabša in vrstili so se odstopi. Nadzor nad McLarom je za De Angelisom izgubil tudi Prost in končal v zaščitni ogradi. Razmere so bile tako slabe, da je začel sam Senna mahati z roko in od komisarjev zahtevati prekinitev dirke. Leto prej se je nekaj podobnega zgodilo v Monaku, ko je Senna lovil in skoraj že ujel vodilnega Prosta, ki je zahteval prekinitev dirko in jo dobil ter zmagal. Tokrat komisarji niso popustili in dirka se je nadaljevala. Ayrton prekinitve pravzaprav ni potreboval, saj je iz kroga v krog višal prednost.
Večino je prehitel za vsaj en krog in šele v zadnjih nekoliko popustil. Tako je na mojstrski način pred 25 leti prvič zmagal. Lotus ni dosegel dvojne zmage, saj sta ob koncu De Angelisa prehitela Michele Alboreto (Ferrari) in Patrick Tambay (Renault). Peti je bil z dvema krogoma zaostanka Nigel Mansell (Williams Honda). Tekmeci in javnost so Senni peli odo za dirko, kakršne svet še ni videl, sam pa je dejal, da to sploh ni bila popolna vožnja. "Najbolj nevarno je bilo, ko so se razmere neprestano spreminjale. Enkrat je deževalo bolj, enkrat manj. Za sabo nisem videl ničesar. Težko je bilo voziti že na ravninah. Vsekakor bi morali dirko prekiniti," se je nekaj let kasneje svoje prve in največje zmage spominjal Brazilec.
Poglejmo in prisluhnimo kako čustevno je prvo zmago svojega rojaka Ayrtona Senne tedej doživel komentator na brazilski televiziji.