Jumbo-Visma je vse od svoje prenove in menjave vodstva pred nekaj leti ena najbolj zanimivih kolesarskih ekip na svetu. Obenem so uspeli skozi svoja razvojna moštva razviti tako odlične kolesarje, kot sta Robert Gesink in Steven Kruijswijk, obenem pa blestijo tudi pri iskanju in podpisovanju preostalemu svetu anonimnih kolesarjev, katere nato razvijejo v prave kolesarske zvezde, kot je bilo v primeru Seppa Kussa, Jonasa Vingegaarda in nenazadnje tudi našega Primoža Rogliča.
A če so Nizozemci dokazali, da so najboljši pri odkrivanju in razvijanju kolesarjev, iz leta v leto dokazujejo, da njihovemu mlademu, prenovljenemu vodstvu še marsikaj manjka pri sami taktiki in vodenju dirk. Le kdo se ne spomni, kako je bil naš Roglič osamljen na Giru, ko je moral menjati kolo, njegovi športni direktorji pa so takrat opravljali malo potrebo, ali kako so popolnoma zamočili na predlanski predzadnji etapi Vuelte, ko je zgolj po čisti sreči Roglič uspel zadržati še nekaj sekund prednosti pred Richardom Carapazom.
Dirka po Franciji pa je sploh razred zase. Jumbo-Visma je še ni osvojila. Nikoli. A vsi vemo, da gre za sveti gral kolesarstva. Si je pa zato v zadnjih letih po zaslugi Rogliča, Wouta van Aerta ter tudi Dylana Groenewegna nabrala ogromno število etapnih zmag. A vseeno se je Nizozmecem na lanski tretji etapi zdelo pametno, da dajo proste roke van Aertu, čeprav ni imel Roglič v zaključku etape ob sebi nobenega izmed sotekmovalcev. Belgijec je tako zapustil svojega kapetana in na koncu zasedel "odlično" 15. mesto, medtem ko je povsem nezaščiten in izoliran Roglič padel po prerivanju s Sonnyjem Colbrellijem. Sanje Jumbo-Visme so se tako končale že po tretji etapi.
A kot kaže Nizozemce nič ne izuči. Kljub temu da je celemu kolesarskemu svetu jasno, da če imaš kolesarja, kot sta Roglič in Vingegaard, moraš vse staviti nanju in celotno dirko podrediti boju za rumeno majico, so se pri Jumbo-Vismi odločili, da bodo dali van Aertu proste roke pri lovu na zeleno majico. To pomeni, da bo Roglič ostal brez enega najpomembnejših pomočnikov v karavani, saj bo slednji osredotočen na vmesne sprinte ter številne pobege, s katerimi bo poizkušal pobirati točke.
A kljub temu da je UCI (Mednarodna kolesarska zveza) v zadnjih letih zmanjšala število kolesarjev ene ekipe iz devetih na osem ter dejstvu, da Roglič in Vingegaard na dosti etapah ne bosta mogla računati na pomoč van Aerta, se stvari tu še ne ustavljajo. Van Aert je namreč v zadnjih dneh javno izrazil mnenje, da bi Jumbo-Visma pri sestavi ekipe morala resno misliti tudi na njegovo zeleno majico ter mu nuditi podporo vsaj z izborom Christopha Laporta. Torej še enega kolesarja, ki ne bi bil podrejen Rogliču in borbi za rumeno majico.
Pri Jumbo-Vismi se namreč še vedno niso odločili, katerih osem kolesarjev bodo vzeli na najpomembnejšo dirko sezone. Mesto v ekipi imajo zagarantirano le Roglič, Vingegaard in van Aert, medtem ko se kar osem kolesarjev poteguje za zadnjih pet mest. Na začetku sezone je sicer diretkor ekipe Merijn Zeeman razkril, da so si mesto zagotovili tudi Kuss, Kruijswijk in Rohan Dennis, a je nedavno vse to zanikal ter potrdil, da nihče izmed preostale osmerice še ni prepričal.
A vseeno se zdi, da sta vsaj Kruijswijk in Kuss v zadnjih dneh dokazala, da si preprosto zaslužita mesto na dirki. Potem ko je prvi razbil vso konkurenco v službi Rogličevega pomočnika na Kriteriju Dauphine, je drugi zelo dobro nastopal na Dirki po švici ter bil v igri za skupno zmago, preden se je celotna ekipa umaknila z dirke zaradi okužb s koronavirusom. Iz Jumbo-Visme so sicer zatrdili, da ni bil okužen nihče izmed njihovih kandidatov za Tour. Oba bi v primeru izbora bila ključna moža na vzponih za svoja kapetana.
A če bosta Kuss in Kruijswijk, zelo dobra kolesarja na klancih, pomagala svojima kapetanoma na vzponih, van Aert in Laporte pa bosta dirkala s svojimi navodili, lahko Vingegaard in Roglič računata na pomoč le še dveh kolesarjev. In vsi vemo, kako zahtevne bodo prve etape, ki bodo spominjale na klasike ter kakšne težave lahko povzroča veter. Kapetana Jumbo-Visme bi v tem primeru okoli sebe potrebovala tudi nekaj izkušenih kolesarjev s spomladanskih klasik, ki bi ščitili svoja paradna konja.
Kot idelana rešitev se tako ponuja tudi Rohan Dennis, ki je v preteklosti pokazal, da je odličen tako na vzponih, kot na ravninskih delih, kjer je potrebno narekovati tempo na čelu glavnine. Zelo podbno vlogo je v preteklosti odlično opravljal tudi Robert Gesink, ki pa bo na veliko jezo Rogličevih navijačev najverjetneje žrtev načrta lova na zeleno majico. Preostalih mest v ekipi je namreč vse manj in van Aert si želi, da bi bilo eno rezervirano tudi za njegovega pomočnika.
"Zdi se mi pomembno, da imam nekoga, ki bo skrbel zame na vmesnih sprintih ter sprintih glavnine," je Belgijec povedal za Cyclingnews, potem ko je osvojil zeleno majico na generalki pred Tourom, Kriteriju Dauphine, ter javno pohvalil Laporta, katerega bi si želel ob sebi tudi na Dirki po Franciji.
Van Aert je v preteklosti tudi že večkrat javno pohvalil Tiesja Benoota, katerega je ocenil kot nekoga, ki bi lahko pomagal tako pri lovu na rumeno, kot zeleno majico, zdaj pa je začel javno lobirati tudi še za Laporta, ki naj bi bil po njegovem tisti, ki bi mu pripravil odlično izhodišče za sprinte na vseh vmesnih ciljih ter pri sprintih glavnine.
Prav tako pa se ne sme zanemariti dolžino in zahtevnost dirke, ki vedno vzame velik davek in dobro razredči število kolesarjev na dirki. Vprašanje, koliko izmed osmih kolesarjev Jumbo-Visme bo na koncu sploh končalo dirko. In začeti dirko z le štirimi kolesarji, ki bodo podrejeni Vingegaadru in Rogliču, je zelo rizično. Jumbo-Visma je v preteklosti že večkrat dokazala, da katastrofalno vodi dirke. Naj nam končno dokaže, da se motimo.
T.M., si že kdaj slišal za rodilnik (genitiv)??? Kakšna je to spakedralščina: "Prav tako pa se ne sme zanemariti DOLŽINO …
Van art nima pogojev za rumeno majico!!!
Google zdaj plačuje od 99 do 140 dolarjev na uro za spletno delo od doma. Moja zadnja plača je znašala …