Slovenske nogometne zelenice so znova oživele, navijači pa še čakajo na zeleno luč oblasti, da bi se lahko vrnili na tribune in spremljali svoje ljubljence. To pa ni ustavilo klubov, da bi se tudi v času koronske krize in ponovnega nogometnega zagona posluževali inovativnim prijemom za interakcijo z navijači.
Pri NŠ Mura so pred začetkom nadaljevanja prvenstva na primer zagnali akcijo prodaje spominskih vstopnic Mi smo Mura s sloganom Küpi karto. Naletela je na ogromen odziv tudi ob upoštevanju navijaškega stanja v Murski Soboti ter zasedenosti tribun v prvem delu sezone.
Tribune Fazanerije so bile v veliki meri več kot dvotretjinsko zasedene, na domači tekmi proti Olimpiji ter na dveh proti Mariboru pa so navijači tribune zavzeli v večji meri kot zapoveduje uradna kapaciteta stadiona po podatkih Nogometne zveze Slovenije (NZS), ki znaša 3782 mest.
Rekordni obisk v Fazaneriji po navedbah NZS znaša 6000 gledalcev skupaj s sedišči, z akcijo v času prepovedi obiska tekem s strani navijačev pa jih je bilo doslej za virtualni ogled prve domače tekme prodanih precej več, po zadnjih podatkih že več kot 7000, s čimer bo dvoboj proti Tabor Sežani v soboto, 13. junija rekorden tudi ob praznih tribunah.
Mura velja za enega najbolj priljubljenih klubov v državi. Prodaja spominskih vstopnic v 53 pomurskih črno-belih gostilnah pa je kljub temu presegla vsa pričakovanja. Ob tem se seveda poraja vprašanje, kako v drugih klubih gledajo na tovrstne akcije za navijače in kako so pripravljeni aktivirati pristaše, da bi tudi v časih, ko na stadione ne smejo, podprli svoj klub.
Tej temi posvečajo veliko pozornosti tudi v Mariboru, kjer državni prvaki za obdobje nogometa po epidemiji covida-19 načrtujejo številne ugodnosti in akcije za navijače. Iz kluba niso mogli izdati, kaj pripravljajo za prvo domačo tekmo po ponovnem zagonu nogometa v Sloveniji. So se pa z lepo gesto na gostujoči tekmi poklonili ter podprli zdravstvene delavce ter v ta namen oblekli modre drese ob zmagi proti Domžalam z 2:1.
"S to potezo smo se pri NK Maribor ob vrnitvi nogometa poklonili požrtvovalnem delu in predanosti celotnega osebja povsod po državi, ki je pokazalo novo dimenzijo herojstva v času epidemije koronavirusa," so zapisali v izjavi za javnost. Hkrati so podpisane drese predali v dobrodelno dražbo, zbrana sredstva pa bodo namenili v sklad za nakup zaščitne opreme za zdravstvene delavce v UKC Maribor.
Navijače se bodo, s sicer nerazkrito akcijo, posvetili v prihodnjih dneh. V klubu so se o tem veliko pogovarjali v obdobju premora ter pripravili nekatere projekte za navijače, o katerih pa še ne smejo javno govoriti.
Pri trenutno vodilnemu moštvu prve lige Telekom Slovenije, Olimpiji, podobno kot pri Muri, načrtujejo prodajo spominskih vstopnic. Kot so sporočili iz kluba, bo vsak nakup del velikega žrebanja, kjer bo ena izmed možnih nagrad tudi srečanje z igralci, podpisan dres in še nekaj drugih možnosti. Obenem bodo za vse prejemnike sezonskih in pol sezonskih vstopnic uredili dobropis na njihovih klubskih karticah, ki ga bodo lahko porabili v uradni trgovini nogometnega kluba.
Nogometni klub Domžale je sporočil, da bo za navijače odslej pripravljen organiziran ogled tekme v klubskem NK Baru na stadionu, imetniki sezonskih vstopnic pa bodo imeli s kartico kluba posebne ugodnosti. Veliko poudarka pa so namenili dogajanju na socialnih omrežjih, kjer lahko njihovi privrženci spremljajo še več klubskih vsebin, kot pred samim premorom, so še sporočili.
Na drugi strani imajo določeni klubi drugačne prioritete. Pri Rudarju iz Velenja, trenutno zadnjeuvrščenemu moštvu prve lige, ne načrtujejo nobene podobne akcije kot Mura. Prav tako nimajo pripravljenih nobenih drugih dogodkov za navijače.
Pri Triglavu iz Kranja so vsi napori usmerjeni v prenovo stadiona. "Za zdaj ne pripravljamo nič, ker smo sredi prenove stadiona in tekem do konca sezone ne bomo igrali doma. Se pa prenavlja tudi navijaška cona, s katero bomo obširno aktivacijo navijačev sprožili v naslednji sezoni," so sporočili iz kluba.
Iz Celja, ki trenutno zaseda drugo mesto na lestvici prve lige, je bil odgovor krajši. Tam podobnih akcij, kot je bila Murina, ne načrtujejo. "Sezonskih vstopnic prodamo vsako leto več. Gre za zveste navijače, ki nam veliko pomenijo in bodo prioritetno obravnavani," so sporočili iz vrst savinjskega prvoligaša.
Tudi pri Taboru podobne akcije, kot jo ima Mura, ne načrtujejo. Za svoje navijače so v klubskem baru omogočili skupinski ogled tekme proti Olimpiji, ki jo je slednja dobila s 3:0. Pripravljajo pa ugodnosti za imetnike sezonskih vstopnic, so zapisali iz kluba in dodali, da "glede na trend sproščanja ukrepov" že na naslednji domači tekmi pričakujejo, da jih bodo s tribun podprli njihovi navijači.
Naslednjo domačo tekmo bodo v 30. krogu odigrali proti NK Bravu. Novinec v prvi ligi je poseben primer, kar se tiče razvoja navijaške scene. Ljubljanski klub ogromno časa posveča dejavnostim, s katerimi bi spodbudili navijače in predvsem celotne družine za ogled nogometnih tekem. Po številu navijačev na domačih tekmah novinec zaseda peto mesto, tik za četrtim Celjem. V povprečju se na ŽAK zgrne slabih 900 gledalcev, med katerimi je po navedbah kluba okoli 90 odstotkov družin, kar je posledica strategije kluba.
Po besedah Matjaža Polaniča, vodje marketinga v klubu, imajo v načrtu organizirati skupno 11 dogodkov, kljub temu da navijači na stadion ne smejo. Za tekme že prodajajo spominske vstopnice, pri čemer bodo izžrebali nekaj nagrajencev, ki bodo prejeli šal kluba. Obenem so že med prisilnim premorom izvedli nekaj akcij, s katerimi so zbirali finančna sredstva za pomoč trenerjem mlajših selekcij, za športne rekvizite, v nadaljevanju sezone pa bodo zbirali še denar za nakupe 250 dresov za vse mlajše selekcije.