Varčevanje, ki to ni: F1 bo ostala pregrešno draga

Foto: Epa ferrari
Izvršni direktor najbolj razsipnega moštva formule 1 podpira finančne omejitve, ki bodo v praksi zaživele po koncu prihajajoče sezone.
Oglej si celoten članek

V sezoni 2021 bo formula 1 doživela korenito preobrazbo, katera naj bi pripomogla k bolj zanimivemu in izenačenemu tekmovanju ter zagotovila dolgoročno preživetje tega športa.

Novo Ste že videli uradne skice formule 1 za leto 2021?

Nova pravila bodo močno krojila izgled dirkalnikov, obeta se pravičnenjša porazdelitev denarja, standardizacija motorjev, omejevanje proračuna, spremembe bolida, omejevanje zasnov komponent ter uporabe rezervnih delov in spremembe aerodinamike.

Moštva bodo od sezone 2021 razpolagala z omejenim proračunom za stroške (175 milijonov), zato je realno pričakovati, da bodo v tem letu namenila ogromne količine denarja za čim boljše startno izhodišče v novi eri elitnega dirkaškega športa.

Foto: Epa Louis Camilleri "Mislim, da smo dosegli dober kompromis glede stroškov razvoja šasije. Podprli smo ga, ker menimo, da je dober za ekonomsko preživetje formule 1. Sčasoma bodo finančne omejitve zajele večji del dirkalnika, motorjev in dirkačev. Če formula 1 ekonomsko ne bo več izvedljiva, bo umrla. Naša odgovornost je, da to preprečimo. V dobro F1 smo veliko žrtvovali, da bi manjše ekipe dobile več denarja. Kar nekaj podrobnosti bo potrebno še urediti, a splošni princip je dober," je prepričan prvi moč Scuderie Ferrari Louis Camilleri.

Sprememba stališča

Ferrari se je po letih odločnega nasprotovanja vsakršnemu poskusu omejevanja naposled pridružil toku sprememb, kar niti ni tako presenetljivo, saj predlagani proračun, kateremu prikimava izvršni direktor pregrešno bogate rdeče ekipe, še zdaleč ni tako ni tako omejujoč, ko se zdi na prvi pogled.

Hudič se tako kot vedno skriva v podrobnostih.

Obstoječi kompromis med "malimi" in "velikimi" predvideva številne izjeme, kamor se uvrščajo tudi stoški za razvoj in produkcijo pogosnega sklopa. Kontroli finančnih aktivnosti bo potrebno predložiti le tržno vrednost motorja (cca. 17 milijonov dolarjev), medtem ko bo v zakulisju v razvoj pogonskih sklopov še naprej vloženih na stotine milijonov.

Nova era Formula 1 prvič v živo predstavila dirkalnik prihodnosti

Omejitev proračuna (budget cap) prav tako ne predvideva nižanja stroškov drugih aktivnosti, kot so trženje, potovanja in nastanitve, plače dirkačev in nekaterih inženirjev, plačnih bonusov, pravnih stroškov, davkov, razvoj alternativnih oblik goriva in kopice drugih podkategorij, kamor bodo moštva še naprej vlagala ogromne količine denarja.

Po ocenah Forbesa naj bi šlo za 1,8 milijarde dolarjev, od tega več kot polovico samo za razvoj motorjev (960 milijonov). Foto: F1.com

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.