Poleg Mirana Stanovnika, ki ga po 16 udeležbah na relijih v njegovih najrazličnejših izvedbah lahko ljubitelji avtomobilističnega in motociklističnega športa pravzaprav uvrstijo že kar med inventar tekmovanja, bodo prvenec doživeli še trije Slovenci. Na motociklu bo Stanovniku v njegovi ekipi družbo delal Simon Marčič. V avtomobilskem delu tekmovanja se bosta z izzivi brezpotij, puščav in gorskih prelazov v Andih soočila Darij Novak in Boštjan Leskovec.
"Tovarniški vozniki imajo v motorjih najnovejšo tehnologijo, ki nam še ni na voljo. Toda moj KTM 450 je poltovarniški motor, opremljen s tovarniškim vzmetenjem. Je zelo konkurenčen, zato ne mečem puške v koruzo in vem, da lahko z izkušnjami in srcem naredim dober rezultat," je na predstavitvi pred odhodom v Južno Ameriko razmišljal Stanovnik, ki velja za enega najboljših poltovarniških voznikov na reliju.
Marčič ostaja zadržan
V njegovi ekipi bo tudi Marčič, za katerega Stanovnik meni, da bo po nekaj izkušnjah lahko zelo konkurenčen. "Reli bo zame predstavljal učne ure. Stanovnik mi je dal nekaj koristnih nasvetov, vozil bom na motorju KTM 450, ki pa sem ga doslej preizkušal le 20 minut. Je dobro vodljiv, upam, da ne bom imel težav," je bil pred prvencem še nekoliko zadržan Marčič.
Med avtomobilisti se bosta z nevarnostmi relija spopadla voznik Novak ter sovoznik in mehanik Leskovec. Pred odhodom v Argentino je novogoriška ekipa Go Adventure opravila priprave v Tuniziji na reliju El Chott, kjer so preizkusili zmogljivosti predelanega volkswagna amaroka. "Serijsko izdelani avtomobil smo povsem spremenili, ima novo podvozje, notranjo varnostno kletko, zadnji del je skrajšan, dodali smo mu dodaten rezervoar za gorivo, težo smo mu zmanjšali na 1,8 tone," je svojo "zverino" predstavil Novak.
Start v Rosariu, skupno 9300 km
Med 5. in 18. januarjem se bodo udeleženci potili na skupno več kot 9300 kilometrih. Na startu bo približno 720 posadk, ponavadi jih je na cilju precej manj, saj zahtevna trasa in napori terjajo velik davek. Prireditelji pa upajo, da se v izvedbi 2014 ne bo razširil črni seznam, saj je Dakar v preteklih desetletjih terjal tudi smrtne žrtve med dirkači, spremljevalci in gledalci.
Tekmovanje bo razdeljeno na 13 etap, ki bodo prvič doslej precej različne za tekmovalce na motorjih in avtomobilih, saj bodo na tretjini relija tekmovalni odseki povsem ločeni. Motoristi bodo tako na nekaterih etapah povsem brez spremljevalnih vozil, samo oni pa bodo preizkusili tudi novost na reliju, ko bodo vozili po izsušenem slanem jezeru Uyuni v Boliviji.
Start bo v Messijevem rojstnem mestu Rosario, 300 km oddaljenem od prestolnice Buenos Aires, kjer že v soboto zvečer na uradnem odprtju pričakujejo več sto tisoč navijačev. Potem pa bodo prek Argentine, Bolivije in Čila tekmovalci vozili do 18. januarja, ko bodo reli končali v čilskem Valparaisu. Nedeljska prva etapa bo imela cilj v San Luisu, prevoziti bodo morali skupno 629 km, od tega bo 180 km hitrostnih preizkušenj.
Vsi favoriti stari znanci
"Ostajam na realnih tleh. Ta dirka je dolga in zelo zahtevna. Še bolj kot lani, toda to mi ustreza. A takšnih, ki bi želeli zmagati, je veliko, samo v moji ekipi smo trije s takšnimi nameni," je pred začetkom relija dejal Stephane Peterhansel, ki velja za kralja Dakarja, saj ima šest zmag med motociklisti in pet med avtomobilisti, je pa tudi branilec lanske lovorike.
Med favoriti so pri avtomobilistih poleg zmagovalca šestih relijev Peterhansla še Giniel de Villiers, Nasser Al-Attiyah (zmagovalec 2011), Nani Roma, ki je na Dakarju že zmagal z motorjem leta 2004, predlani pa je bil med avtomobilisti drugi, štrene bo skušal mešati tudi nekdanji mojster relija Carlos Sainz.
Pri motociklistih, kjer Stanovnik po dveh sušnih letih (enkrat ga je ustavila poškodba, lani pa pokvarjen motor) upa predvsem na prihod v cilj, tiha želja pa je končati blizu deseterice, pa bodo vrh bržčas krojili Cyril Despres, Marc Coma, Joan Bort Barreda, Francisco Lopez in še kdo.