Štajercem za EL najmanj milijon evrov

Foto: Sami Rahim/mediaspeed.net
Foto: Sami Rahim/mediaspeed.net
Maribor bo od Evropske nogometne zveze za uvrstitev v Evropsko ligo dobil najmanj milijon evrov, ki ga lahko z uspešnimi nastopi še obogatijo.
Oglej si celoten članek

Velik uspeh Maribora, uvrstitev v skupinski del Evropske lige, za slovenske prvake ne bo imel le športnega vidika, temveč tudi finančnega. Z uvrstitvijo v evropsko klubsko tekmovanje so si Mariborčani že zagotovili milijon evrov Evropske nogometne zveze (Uefa), ki ga lahko z uspešnimi nastopi še obogatijo.

Če bo Uefa ostala pri približno enakih številkah kot v prejšnji sezoni (v primerjavi s sezono 2009/10 pa je krovna zveza nagrade klubom še povečala za 40.000 evrov), potem bo Maribor kot udeleženec Evropske lige dobil 640.000 evrov samo za uvrstitev v tekmovanje. Še po 60.000 evrov nameni Uefa za vsako tekmo v skupini, kar bo skupno prineslo še 360.000 evrov. Nagrade pa Uefa predvideva tudi za uspešnost: vsaka zmaga je v lanski sezoni prinesla 140.000 evrov, vsaka točka za neodločen izid pa 70.000.

Teoretično bi tako, ob najboljšem možnem scenariju s šestimi zmagami, vijoličastim v blagajno – po lanskem ceniku – kanilo še dodatnih 840.000 evrov. Vseh šest zmag pa bi seveda avtomatsko pomenilo tudi uvrstitev v drugi del Evropske lige, kar pa tudi prinaša finančne koristi. Lani so klubi za napredovanje dobili po 200.000 evrov, za osmino finala še 300.000, četrtfinale 400.000, polfinale pa 700.000. V prejšnji sezoni je zmagovalec Porto dobil še tri milijone evrov, poražena Braga pa dva.

Uefa pa je v prejšnji sezoni med 48 klubov v evropski ligi razdelila še 60 milijonov evrov marketinškega proračuna. Pri delitvi tega dela finančne pogače Uefa upošteva več dejavnikov, tudi število klubov iz posamezne države v tekmovanju in različne postavke televizijskih pravic v posameznih državah. Najmanjša nagrada je tako znašala 18.000 evrov, številni klubi (predvsem iz nogometno razvitejših držav) pa so dobili tudi po milijon ali več evrov.

V sezoni 2010/11 je tako, upoštevajoč vse tekmovalne in marketinške dejavnike, največ zaslužil španski Villarreal, ki je sicer izpadel v polfinalu, številka se je ustavila pri 9,04 milijona evrov. Prvaki iz Porta so bili s 7,8 milijona drugi, pred njimi je bil, predvsem zaradi največjega deleža marketinškega proračuna (več kot šest milijonov evrov), še turški Bešiktaš z 8,46 milijona.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.