Zadnja novica iz F1
|
Ron Dennis, vodja McLarna od leta 1980, kljub govoricam o odstopu ostaja na čelu britansko-nemške ekipe. |
Kaj novega prinaša sezona 2008?
Ukinjen bo sistem proti zdrsu pogonskih koles, s čimer se na dirkališča vrača adrenalin. Predvsem v vremensko neugodnih pogojih bomo zaradi ukinitve računalniške pomoči zagotovo videli več zdrsov s steze in morda več prehitevanj. Strokovnjaki nekaterih moštev poudarjajo, da se bo zaradi novosti precej zmanjšala hitrost dirkalnikov. Za en krog bodo po njihovih predvidevanjih potrebovali tudi do 0,4 sekunde več kot v sezoni 2007. Da ukinitev sistema proti zdrsu ne bi prinesla pretiranih težav, so se predstavniki Fie odločili za nov elektronski sistem (ECU), ki voznikom sicer ne bo v neposredno pomoč, bo pa v pomoč boksom, ker bo na več kot sto mestih meril, kako se dirkalnik obnese. Sistem bo tako med drugim na več mestih nadziral tudi delovanje motorja in sklopke. Se pa predvsem iz nekaterih moštev slišijo glasne pritožbe na račun tega, da bodo standardiziran elektronski sistem za vsa moštva izdelovali v McLarnovem razvojnem središču.
Za večjo varnost voznikov bo bok ob kokpitu bolida nekoliko višji in še dodatno ojačan. V sezoni 2008 se trend povečevanja vzdržljivosti bolidov nadaljuje. Podobno kot v prejšnji sezoni bodo morali motorji zdržati dve zaporedni dirki, menjava motorja pa bo dovoljena le enkrat v sezoni. Za drugo menjavo motorja bo moral voznik štartati deset mest nižje, kot se je uvrstil v kvalifikacijah, isto pa se bo zgodilo tudi, če bo vzrok prve menjave dokazano posledica taktike.
V zadnjem desetletju je tehnologija nevtralizirala potencial voznika. Jarno Trulli
|
|
Podobno kot prejšnjo sezono bodo tudi letos kvalifikacije sestavljene iz treh delov. V prvem in drugem se bo izločalo počasnejše voznike, v tretjem pa se bo najboljša deseterica pomerila za čim boljše položaje na čelu štartne vrste. Pomembna novost, s katero so predstavniki Fie poskušali skrajšati resignirano kroženje, ki so ga v prejšnji sezoni vozniki opravljali za to, da bi porabili čim več goriva in s tem zmanjšali težo bolida, je sprememba trajanja posameznega kroga kvalifikacij. Po novem bo najdaljši prvi krog kvalifikacij. Trajal bo 20 minut, drugi bo trajal 15 minut, tretji pa deset. Med kvalifikacijami in začetkom dirke ne bo dovoljeno dodatno dotakanje goriva, zaradi česar lahko pričakujemo, da bo v novi sezoni prvi odhod v bokse opravljen prej, kot je bilo v navadi do sedaj.
Pomembna novost sezone 2008 je tudi ukinitev tretjega dirkalnika. Na dirke bodo moštva lahko pripeljala le dva bolida, tako da dirkači letos ne bodo imeli na razpolago rezervnega dirkalnika. Tako poskušajo dirkače spodbuditi k večji pazljivosti, moštva pa k zniževanju stroškov.
Pokazala se bo kvaliteta posameznega dirkača
Mark Weber , dirkač moštva Red Bull , je prepričan, da bo ukinitev sistema proti zdrsu pogonskih koles pokazala kakovost in izkušenost najboljših voznikov. "Zagotovo bo več nesreč. To smo videli že na testiranjih. Več fantov leti s ceste, več je rdečih zastav. In podobno bo tudi na dirkah. O tem sem stoodstotno prepričan ... Zahtevne bodo predvsem nekatere proge. Ker bo oprijem na njih neverjetno slab, bo tudi za fante, ki slovijo kot precej spretni, dirkanje v prihodnje izjemno zahtevno." Webrov moštveni kolega David Coulthard se je ob predstavitvi dirkalnika spomnil lanskoletne dežne dirke v Fujiju. Velika nagrada Japonske je zaradi izjemnega naliva minila za varnostnim avtomobilom. "Zagotovo bomo pred dirko v Fujiju vsi pod velikim pritiskom. Če se bo ponovil enak naliv kot lani, bo brez sistema proti zdrsu pogonskih koles do konca pripeljalo veliko manj bolidov. To vam lahko povem z gotovostjo!"
Lahko vam zagotovim, da ukinitev sistema za preprečevanje zdrsa pogonskih koles vozniku da večji nadzor nad dirkalnikom. Lewis Hamilton
|
|
Preberite še ...
|