V dirkaškem svetu še vedno odmeva razplet dirke za VN Rusije v olimpijskem Sočiju, kjer je Valtteri Bottas po navodilu Mercedesove garaže zmago prepustil Lewisu Hamiltonu. "Čeprav nimam pokala, sem zmagovalec," je po dirki dejal finski dirkač, njegov moštveni kolega pa je priznal, da gre za enega najmanj ponosnih trenutkov njegove blesteče kariere.
O legitimnosti moštvenih ukazov in stališču Mednarodne avtomobilistične zvete (Fia), ki je v preteklosti tovrstne ukaze že prepovedala, smo se pogovarjali s strokovnim komentatorjem dirk formule 1 na programu TV3 Andražem Zupančičem.
"Takšne ukazi so v tem športu vedno bili in vedno bodo. Gre za stvari, ki so povsem razumljive in opravičljive, čeprav menim, da je bilo vsem na koncu kar malo žal. S stališča Mercedesa so ukazi popolnoma legitimni, vprašanje je le, kako se o tem pogovorijo znotraj ekipe in kako dirkači to sprejemajo. Ko je Valtteri Bottas podpisal pogodbo, je verjetno vedel, v kaj se spušča," je povedal Zupančič.
"Moštveni ukazi niso nič novega. To je sestavni del športa. Verjamem, da se bo to ob naslednji priložnosti ponovilo."
Andraž Zupančič
Marsikateremu ljubitelju formule 1 so v nedeljo na dan privreli spomini na VN Avstrije pred 15 leti, ko je takratni dirkač Ferrarija Rubens Barrichello na zahtevo ekipe predse spustil Michaela Schumacherja.
"Po tistem incidentu na VN Avstrije v Zeltwegu, kjer je moral Barrichello spustiti Schumacherja, so moštvene ukaze prepovedali. Toda moštva lahko najdejo tisoč in en način, kako obiti takšno pravilo. Dogajalo se je isto, zato so moštvene ukaze spet dovolili, saj se takšnih reči ne da prepovedati. Ugotovili so, da jih ne morejo preprečiti, tako da je to uradno spet dovoljeno."
Schumacher je med podelitvijo v Zeltwegu pokal za zmago izročil Barrichellu, s čimer je kršil protokol podelitve in Ferrariju pridelal kazen v višini enega milijona dolarjev. Bottas te napake ni ponovil.
Razplet dirke v Zeltwegu je imel za posledico odmeven medijski linč, katerega glavni tarči sta bila predvsem Ferrari in Schumacher. "Odziv je bil res gromen. Takrat so vsi znoreli. Ne vem, zakaj je bila takšna reakcija. To se ni zgodilo prvič in ne zadnjič. Ne nazadnje sta oba dirkača v službi Ferrarija. Ekipe vedno zanima korist moštva. Mene bi bolj presenečalo, če tega ne bi počeli. Če bi na koncu sezone zmanjkalo nekaj točk, bi bila reakcija drugačna. Vsi bi se smejali, češ 'poglejte, bebce, zakaj pa niso tega naredili?'" je povedal Zupančič in pojasnil, zakaj v navzkrižju interesov običajno prevlada ekipni interes.
"Vsi vemo, kdo je svetovni prvak, večina pa jih zelo hitro pozabi, kdo je osvojil konstruktorski naslov. Eno mesto višje lahko pomeni več milijonov dolarjev. Dirkaški naslov je bolj medijsko izpostavljen, ekipni pa je finančno donosnejši."
Hamilton se je po zmagi, 70. v karieri, posul s pepelom in priznal, da občutki niso najboljši. "Mislim, da je bil iskren. Hamilton je kot nekakšen bulterier. Ko zagrabi, ne izpusti. Zmagovati hoče zaradi sebe, ne zaradi daril. Tudi Schumacher takrat ni bil najbolj zadovoljen. Gledalci so žvižgali in pokal je želel dati Barrichellu. Tudi Hamilton in Bottas sta se pogovarjala na stopničkah. Dobil sem občutek, da mu je tudi Hamilton želel dati pokal, vendar je bil Bottas dovolj pameten. Takšne stvari niso v skladu s protokolom in lahko bi dobili kazen. Zna se zgoditi, da mu bo Hamilton vrnil uslugo, ko si bo matematično že zagotovil naslov prvaka," je sklenil Zupančič.
Ne bluzite, Neglede na na to kdo od obeh dirkačev je prvi ali drugi je moštveni izkupiček točk enak.