Poteza moštva Movistar v 19 etapi je razburila veliko pristašev kolesarstva. Alejandro Valverde in kolegi so namreč ob padcu rdeče majice namreč stopili na pedala in tako želeli izkoristiti padec vodilnega na dirki in njegovih pomočnikov. Po nepisanih pravilih se to ne bi smelo zgoditi, saj v kolesarstvu velja dogovor, da se na takšen način ne izkorišča smole največjih tekmecev.
Movistar je z resnim dirkanjem zaključil šele po nekaj kilometrih, ko so upočasnili po jezi prostalih kolesarjev in po tem, ko sta se Primož Roglič in Miguel Angel Lopez tudi z vožnjo med vozili, kar sicer ni povsem po pravilih, približala svetovnemu prvaki Valverdeju in njegovim pomagačem. Slovenec in Kolumbijec, ki nosi belo majico za najboljšega mladega kolesarja in je skupno četrti, sta v lovu verjetno porabila kar nekaj moči, kar bi se lahko po mnenju nekaterih poznalo v današnji težki 20 etapi.
Dolgo po etapi so se pri Movistarju odločili za opravičilo. "Ekipa Movistar bi se rada opravičila za dogodke, ki so se zgodili v 19. etapi Vuelte. Kolesarili smo naprej le zato, ker smo sledili strategiji, ki smo jo začrtali že pred etapo, v nobenem primeru nismo želeli le izkoristili padca nasprotnikov," so zapisali pri španskem moštvu, kjer trdijo, da so bili njihovi kolesarji že na čelu in so že začeli s prej pripravljenim napadom.
A kar nekaj reči govori proti takšnemu scenariju. Posnetki kažejo, da je bila ob padcu še vedno spredaj ekipa Jumbo-Visma, večina kolesarjev Movistarja pa se je le odpeljala mimo, ko je levo od njih prišlo do padca. Tako pade v vodo tudi teorija, da dolgo niso vedeli, da je po nesvoji krivdi zadržana tudi rdeča majica. Španci so na socialnih omrežjih dobili sicer podporo navijačev iz svoje domovine in tistih Kolumbijcev, ki stiskajo pesti predvsem za Naira Quintano, po mnenju teh namreč ni bilo potrebe na čakanje 'padlih'.
Da pri Movistarju niso povsem iskreni ob opravičilu, nakazuje dejstvo, da so v ekipi po tekmi od sodnikov zahtevali, da se Roglič in Lopez kaznujeta zaradi 'draftinga' - vožnje v zavetju avtomobilov. Iz njihovega tabora je bilo slišati tudi obtožbe, da UCI favorizira Rogliča.
Slednji je bil v tem letu že tarča podobnega manevra Movistarja. Ta se je zgodil v 15. etapi Gira, ko je Slovenec po tehničnih težavah in kasneje tudi padcu izgubil približno 40 sekund v primerjavi s kasnejšim zmagovalcem Richardom Carapazom in Vincenzom Nibalijem iz Bahrain-Meride, ki se je kasneje prav tako znašel na stopničkah pred Rogličem.
"Po radiu sem slišal, da je padel," je takrat novinarjem na primer razložil Pavel Sivakov (Team Ineos) in nadaljeval: "Toda še pred tem se spomnim, da je imel tehnične težave. Videl sem, da se mu je odlomil menjalnik, tako da mi je bilo zelo čudno, ko je Movistar nato pritisnil na vso silo, saj je bilo to zelo nepošteno." Novinarji so nato prosili Sivakova, če lahko še enkrat potrdi obtožbo, da je Movistar dejansko pospešil, ko se je Roglič znašel v težavah, na kar je mladi Rus odgovoril: "Da, zagotovo. Da."
Verjetno je tokrat sporočilo o padcu prišlo tudi do kolesarjev Movistarja na čelu, če ti že niso videli padca. "Imamo radie. Takoj se je vedelo, da je Roglič na tleh, to je zelo hitro zakrožilo naokoli. A Movistar je pritiskal še vsaj 15 kilometrov. Mislili so, da bodo povzročili veliko škode tekmecem ob stranskem vetru, upočasnili so šele, ko so uvideli, da ne bodo pridobili veliko. Prepričan sem, da bo veliko kolesarjev jeznih nad to potezo," je tako za Eurosport izjavil strokovni komentator Sean Kelly, nekdanji odlični irski kolesar, ki je leta 1988 osvojil Vuelto, še štirikrat pa je prikolesaril do zelene majice.
Morda pa so imeli Valverde in njegovi pomočniki prav vsi pokvarjene radie in so jim novico kasneje prišepnili preostali kolesarji.