Kašno je razmerje moči pred sezono?
To je zelo težko reči. Vsi strokovnjaki so mnenja, da bo zelo zanimiva sezona in da je nemogoče karkoli napovedati pred prvo dirko. S tem se popolnoma strinjam. Marsikdo trenutno v ospredje glede na testiranja postavlja Mclaren z Jensonom Buttnom in Lewisom Hamiltom. Slednji je nekako umiril žogo in dejal, da se ne morejo uvrščati med glavne favorite. Ferrari vsaj po mojem mnenju sicer ni v takšni formi, kot bi si pri poskočnem konjičku želeli, prevlada Red Bulla pa tudi ne bo trajala večno. Zakaj pa ne? Morda je res čas, da se McLaren vrne na vrh, s preizkušenim dirkačem pa je to povsem realno. Hamilton je dokazal, da je zelo hiter, a tudi nekoliko zaletav, zato večkrat naredi kakšno napako, Button pa je bil z zelo umirjeno vožnjo in pridnim nabiranjem točk celo kandidat za najvišje mesto. Vprašanje je, koliko se je Hamilton umiril, Button pa si verjetno tudi želi ponoviti naslov svetovnega prvaka iz leta 2009. V ospredju bosta zagotovo spet tudi Red Bull in Ferrari. Zaradi tega si obetam zelo zanimivo sezono, favoritov pa si preprosto ne upam napovedati, saj me je strah, da bi grdo zgrešil. Poskušal sem najti favorita, a sem obupal.
Kaj je šlo narobe pri Ferrariju?
Menim, da se odkar pri Ferrariju ni več Jeana Todta preprosto ne znajo več sestaviti. Vemo, da so bila tudi trenja med Fernandom Alonsom in Felipejem Masso, zdi se, da pri Ferrariju ni več tiste prave kemije za doseganje boljših rezultatov. Znanje imajo, v to ni dvoma, imajo tudi dobra dirkača, a vsi vemo, da je v vsaki ekipi potrebna tudi dobra kemija. Formula 1 pri tem ni izjema. Če odnosi niso dobro urejeni, trpijo rezultati.
Kaj pa Red Bull?
Zelo so bili tihi, niso veliko komentirali dogajanja. Verjetno imajo zato dober razlog. Dejstvo pa je, da je Sebastian Vettel vrhunski dirkač. Nekateri so mu očitali, da s kakšnim drugim dirkalnikom ne bi bil dober, a takšne očitke je ne nazadnje moral v preteklosti poslušati tudi Michael Schumacher, a je z dvema različnima ekipama osvojil sedem naslovov svetovnega prvaka.
Pred sezonami se običajno dogajajo spremembe pri pravilih. Kako je bilo s tem letos?
Razmerja moči se zaradi tega ne bodo veliko spremenila. Glavne spremembe pravil glede motorjev in ostalih reči šele prihajajo. Letos vplivov pravil na sam boj za svetovnega prvaka ne pričakujem.
Je pa vseeno videz dirkalnikov nekoliko drugačen zaradi pravil. Kako vam je všeč videz bolidov?
Če sem iskren, so nekateri prav grdi. To vse manj zgleda kot formula 1 in vse bolj kot nekakšna vesoljska vojna. Razvoj gre naprej, vsa ta dodatna prednja krilca, vse te nove oblike so del evolucije dirkalnikov formule 1 in jih bomo morali sprejeti. Tistim, ki imamo rajši nekoliko bolj klasične dirkalnike, pa se zdijo grdi. A spet ne vsi.
Tokrat je zanimiva vrnitev Kimija Räikkönena. Kako bo nanj vplivala pavza?
Se mi zdi, da bo Kimi kar lepa popestritev te sezone. Kako bo pavza vplivala nanj? Če smo povsem iskreni, pretirane pavze ni imel, saj je bil aktivno v dirkanju. Sicer v reliju, ki je povsem drug šport, a v preteklosti se je že pokazalo, da so uspešni reli vozniki lažje sedli v dirkalnik formule 1, kot obratno. Mogoče je bila vožnja relijev zanj pozitivna izkušnja. Zagotovo se vrača motiviran, sigurno je tudi zadovoljen s tem, da ima ponovno sedež v formuli 1. Je pa vprašanje, kaj lahko stori Lotus. Zanimivo bo spremljati njegovo dirkanje, ga pa vsekakor ne uvrščam med najboljših pet, šest dirkačev sezone.
Omenili ste Lotusa, ki ne sodi med top tri ekipe. Katero od manjših moštev pa bi znalo v tej sezoni presenetiti?
Počasi je že čas, da Mecedes pokaže, zakaj je v formuli 1. Nekateri menijo, da se Michael Schumacher nikoli več ne bo vrnil na stara pota, drugi so prepričani, da je Mercedes letos precej boljši dirkalnik. Težko je karkoli napovedati. Bolj kot ekipe bi znali eksplodirati nekateri posamezniki. Kamui Kobajaši je že večkrat dokazal, da zna hitro voziti, mogoče se bo kdo čudil, da omenjam Bruna Senno, a zagotovo bo med najbolj motiviranimi dirkači. Vozi za Williams, ki je gledano skozi zgodovino tudi nekakšen ranjeni lev. Tukaj je še kar nekaj mladih imen, ki se želijo dokazati. Paul di Resta je lani prišel kot veliki up v Force Indio.
Kaj pa novinca Jean-Eric Vergne in Charles Pic?
Pri Vergneju gre za mladega dirkača, o njem pa bi težko povedal kaj več. Gre za Francoza, ki prihaja iz Red Bullove šole dirkanja, v ekipi Toro Rosso pa nanj računajo na daljši rok. Vsi vemo, da je Toro Rosso nekakšna akademija Red Bulla in se v njem kalijo mladi dirkači. Zanimivo je, da so zamenjali oba voznika, na Jean-Ericu Vergneju pa je očitno nekaj takšnega, da so ga uvrstili v ekipo. O Charlesu Picu, ki bo nastopal za Marussio, pa iskreno povedano vem premalo, da bi lahko o njem povedal kaj bolj konkretnega. Službeno se ne ukvarjam več s formulo 1 in vse skupaj je takoj nekoliko drugače. Spremljam jo, a ne več tako podrobno.
Pri Ferrariju ni več prave kemije
Pred novo sezono formule 1 smo se pogovarjali z Gregorjem Žvabom, ki je v preteklosti komentiral najprestižnejši avtomobilski šport na televiziji POP TV.