Za zdaj še neuradno naj bi nov format uveljavili že na prvi letošnji dirki 20. marca v Avstraliji, dogovor pa so sprejeli vodje moštev formule 1 in vodja tekmovanja Bernie Ecclestone. Ti se v teh dneh mudijo na sestanku v Ženevi, kjer iščejo rešitve za šport, ki je v zadnjih letih doživel padec zanimanja in gledanosti.
Ena od rešitev naj bi bile tudi nove kvalifikacije. V prvem delu, ko bo na stezi vseh 22 dirkačev, bo po sedmih minutah odpadel najpočasnejši, vsakih 90 sekund pa naj bi nato v bokse poslali še tistega, ki bo takrat na zadnjem mestu.
Ostalo bo 15 dirkačev, ki se bodo v drugem delu kvalifikacij prav tako borili na izpadanje. Prvi naj bi se poslovil po šestih minutah, potem pa spet po eden na 90 sekund, dokler ne bi za zadnje dejanje ostala le osmerica.
Zadnji del kvalifikacij naj bi trajal 14 minut, izločanje najslabših pa bi se začelo že po petih minutah. V zadnjih 90 sekundah bi bila na stezi samo še dva dirkača, ki bi v medsebojnem dvoboju odločala o prvem mestu in najboljšem izhodišču za dirko.
Z novim formatom naj bi poskrbeli za več dogajanja in bolj razburljive kvalifikacije, namen pa je predvsem, da bi bili dirkalniki več časa na stezi. Po sedanjem sistemu so namreč vozniki dolgo v boksih, potem odpeljejo en hiter krog, morda dva, ter se spet vrnejo v garaže.
Nov sistem mora potrditi še svet za motošport pri krovni avtomobilistični zvezi (Fia), ki se bo sestal 4. marca.
Kako pa bo z večjo obrabljenostjo gum najboljših vozil iz kvalifikacij? Jim bodo dovolili dodatne pnevmatike?
Razliko bi moral narediti voznik, ne pa drikalnik... Ne vem kako bo zanimivo, ko bodo v četrto zapored izpadali isti …