Letošnjo dirko po Baskiji, katero je na koncu dobil Juan Ayuso (UAE Team Emirates), so zaznamovali številni grdi padci. Medtem ko so se pri različnih padcih na tleh znašli Tom Pidcock, Mikel Landa in Tao Geoghegan Hart, je kolesarsko javnost zagotovo najbolj pretresel četrtkov množični padec, v katerega so bili ujeti tudi vsi trije glavni favoriti za skupno zmago, Primož Roglič, Jonas Vingegaard in Remco Evenepoel.
Dolgo časa se je ugibalo, kaj je v resnici zakrivilo množični padec, po katerem so številni kolesarji pristali v betonskem jarku, kjer so jo najhuje odnesli Vingegaard, Jay Vine in Steff Cras, ki so utrpeli najhujše poškodbe in so bili z rešilci na nosilih prepeljani v bolnišnico.
Kot najverjetnejše glavne razloge za padec se je tako omenjalo prenevarno vožnjo kolesarjev ter s tem povezane prevelike hitrosti pri vstopu v ovinek, kolutne (disk) zavore ter neravno cestno površino pri vstopu v ovinek.
Jonas Vingegaard je namreč že pred meseci organizatorje opozoril ravno na ta spust, saj je pri ogledu trase opazil številne luknje in razpoke na cesti. Kljub opozorilu organizatorji niso storili ničesar.
Že ob televizijskih posnetkih se je dalo razbrati, da je nekaj kolesarjev ob vstopu v ovinek naravnost poletelo preko lukenj v cesti ter da so se ravno v trenutku, ko bi morali pri zelo visokih hitrostih zaviti, borili s skakanjem preko lukenj, kar je bilo na koncu tudi usodno.
To je potrdil tudi nekdanji odlični kolesar Joseba Beloki, ki zelo podrobno pozna svoje domače ceste. "Tisti, ki smo s tega področja, zelo dobro poznamo ta ovinek. Gre za zelo enostaven ovinek, ki pa postane težaven zaradi podlage. Korenine dreves so povzročile razpoke, ki vas presenetijo sredi ceste."
Potem ko je bila sprejeta teorija, da so padec povzročile luknje na cesti sredi zavoja, je kraj nesreče obiskal kolesarski navdušenec Abel Rodriguez ter preko Twitterja delil fotografije s prizorišča, predvsem luknjo, ki je kolesarje pričakala v najbolj neprimernem času ter bila usodna za grozovit padec.
Podatki s Strave Remca Evenepoela so razkrili, da je v trenutku, ko je zadel luknjo, vozil s hitrostjo kar 78 km/h. Imel je ogromno srečo, da se je uspel izogniti jašku in drevesom, tako da je padel na travnati površini ob cesti. Vsi niso imeli takšne sreče.
Generalni vzrok nesreče je pa nedirkanje ekip, ki so prišle na dirko trenirat strategijo postavljanja in ne dirkati. Poleg tega …
Ne me basat ! Kolesarja ki sta prva padla 3. se je zaletel v do tedaj 2. in to sta …
Tekme po takih cestah bi morali v bodoče prepovedat, ravno tako tudi v tistih krajih, kjer navijači zasedejo pol cestišča …