Po ponedeljkovem prostem dnevu se bo v torek s četrto etapo nadaljevala 109. dirka po Franciji. Etapa od Dunkerqua do Calaisa (171,5 km) ponuja dokaj razgibano traso, ki bi lahko ustrezala sprinterjem, ki se dobro znajdejo na kratkih in strmih klancih. Obenem pa bi lahko ponudila tudi prve napade od daleč v lovu na rumeno majico.
Agresivno dirkanje v Franciji so po treh dneh na Danskem napovedali nekateri specialisti za enodnevne preizkušnje, med njimi je tudi Mathieu van der Poel (Alpecin-Fenix), ki je med prostim dnem dejal, da je pred prvimi gorskimi cilji veliko priložnosti za napade v lovu na rumeno majico.
V mislih je imel današnjo ter predvsem sredin preizkus na tlakovcih ter četrtkovo najdaljšo, zelo razgibano etapo, preden bo v petek dan bržčas rezerviran za kandidate za skupno zmago. Tam bosta na svoj račun prišla tudi slovenska asa Tadej Pogačar (UAE Team Emirates) in Primož Roglič (Jumbo-Visma), katerih cilj bo predvsem brez večjih razburjenj preživeti današnjo etapo.
Pogačar v skupnem seštevku zaseda tretje mesto s 14 sekundami zaostanka za vodilnim Belgijcem Woutom Van Aertom (Jumbo-Visma). S tem je 23-letnik s Klanca pri Komendi blizu rumeni majici, saj je najbolje postavljen izmed kandidatov za skupno zmago, tudi Roglič pa ni daleč, na sedmem mestu zaostaja 23 sekund.
V današnji etapi bodo poleg obeh prvih favoritov dirke nastopili še trije Slovenci. Luka Mezgec (BikeExchange-Jayco) bo skušal v primeru mirnejše etape v čim boljši položaj pripeljati zmagovalca tretje etape, Nizozemca Dylana Groenewegna, ali morda celo Avstralca Michaela Matthewsa, kateremu bi lahko bila trasa še bolj pisana na kožo.
Tu sta še Matej Mohorič in Jan Tratnik (oba Bahrain-Victorious), predvsem prvemu bi utegnile biti naslednje tri etape pisane na kožo zaradi morebitnih daljših napadov v zaključkih etap, kar je dokazal že na lanskem Touru z dvema etapnima zmagama.
Četrta etapa bo sicer kolesarje vodila po severozahodu Francije od Dunkerqua do Calaisa, na 171,5 kilometrov dolgi trasi pa bo treba premagati kar šest kategoriziranih vzponov, a vse zgolj četrte kategorije. Na nekaterih mestih pa bodo morali pomočniki še posebej paziti svoje kapetane zaradi možnosti bočnega vetra in trganja glavnine.
Ker sta start in cilj etape v obalnih mestih, zelo odprtih za veter, je moč pričakovati, da bo slednji igral zelo pomembno vlogo, vsi največji favoriti pa bodo morali biti pazljivi na svoje pozicije, če se slučajno glavnina pretrga, saj se na takšen dan z lahkoto izgubi vse možnosti za dobro uvrstitev v skupnem seštevku.
Na sami trasi bo sicer kolesarje pričakalo kar šest krajših vzponov in čeprav gre zgolj za klance četrte kategorije, bi se ravno zadnji vzpon dneva lahko izkazal za odločilnega. Sprinterji bodo namreč imeli precejšnje težave, če bodo hoteli obdržati stik z glavnino na 900-metrskem vzponu na Côte du Cap Blanc-Nez ob povprečnem naklonu 7,5 %, ki kolesarje pričaka 10,8 kilometrov pred ciljem. Zaključek je nato povsem ravninski.
Hribovita trasa 4. etape bi se tako lahko izkazala ravno za dovolj zahtevno, da prekriža načrte čistim sprinterjem ter omogoči boj za zmago kolesarjem, ki so dobri v zaključku razgibanih etap. Tako je za pričakovati, da bosta ravno ekipa našega Rogliča Jumbo-Visma in Trek Segafredo pošteno navili tempo v zadnjih 50 kilometrih, da bi se v zaključku znebili čistokrvnih sprinterjev ter tako omogočili čim bolje izhodišče svojima favoritoma van Aertu in Madsu Pedersnu.
Slednja tako zagotovo veljata za glavna favorita etape, medtem ko bojo najnevarnejši tekmeci najverjetneje Jasper Philipsen, Caleb Ewan, Groenewegen ter Fabio Jakobsen, če jim uspe ne izgubiti stika z glavnino, sicer pa se v boj za zmago lahko vmešajo še van der Poel, Matthews, Peter Sagan, Danny van Poppel, Alexander Kristoff in Andrea Pasqualon
Dunkirque sicer velja za rednega gosta Dirke po Franciji, zadnji start etape pa je gostil leta 2007, ko se je ta podala v Belgijo, kjer je v Ghentu slavil Gert Steegmans. Calais po drugi strani pa zelo redko odpre svoja vrata največji dirki na svetu, saj ga bo slednja obiskala šele tretjič v svoji 120-letni zgodovini. Leta 1994 je tako bil tu start ekipnega kronometra, leta 2001 pa start etape, ki se je končala v Antwerpu, katero je dobil Marc Wauters. Po dveh startih bo tako Calais prvič gostil cilj katere izmed etap.
Karavana se bo na pot podala ob 13.15, v cilju pa najboljše organizatorji pričakujejo dobre štiri ure kasneje.