Petkratni svetovni prvak nenadoma naznanil slovo

Foto: EPA
Foto: EPA
Trikratni svetovni prvak v elitnem razredu bo sklenil kariero.
Oglej si celoten članek

Španski motociklist Jorge Lorenzo je sporočil, da bo po koncu te sezone prenehal tekmovati v elitnem razredu motoGP. Odločitev o koncu kariere je trikratni svetovni prvak elitnega razreda sporočil danes pred dirkaškim koncem tedna v Valencii, kjer se bo končala sezona 2019.

Lorenzo, dirkač Honde, je pred domačo preizkušnjo v Valencii tako sporočil, da bo to njegova zadnja dirka v karieri. Letos je daleč od forme v najboljših letih, saj je skupno šele na 19. mestu v SP in ima pičlih 25 točk. Na vrhuncu kariere je bil zdaj 32-letni Španec v letih 2010, 2012 in 2015, ko je slavil v skupnem seštevku SP razreda motoGP, pred tem pa je bil dvakrat najboljši na svetu še v razredu do 250 ccm (2006 in 2007).

V bogati karieri, začel je leta 2002 v razredu do 125 ccm, je zbral 152 uvrstitev na stopničke in 68 posamičnih zmag v SP. Od teh jih je 47 v motoGP, a je zadnja že kar oddaljena, najboljši je bil lani v Spielbergu.

"To bo moja zadnja dirka v motoGP, po njej pa se bom poslovil od aktivnega dirkanja," je na novinarski konferenci v Valencii dejal nekdanji svetovni prvak. Pojasnil je, da je letos prvič v karieri začel razmišljati o slovesu, odločitev pa je med sezono dozorela do te mere, da se je odločil za konec športne poti.

"Vedno so posebni dnevi v dirkaški karieri: ko prvič zmagaš, ko prvič osvojiš naslov prvaka, kar ne uspe vsakomur, meni pa je. Potem je seveda tu še dan, ko se moraš posloviti. Kot si verjetno lahko predstavljate, je ta dan zdaj prišel tudi zame," je na konferenci dejal Lorenzo.

V karavani je preživel 18 sezon, prvič je na SP vozil leta 2002 v najšibkejšem razredu, takrat še v kategoriji do 125 ccm. Takrat je bil še tako mlad, da je moral prvi dan treningov izpustiti, saj še ni dopolnil minimalne starosti 15 let. Za prve točke je potreboval štiri dirke, za prvo zmago eno sezono.

Pozneje je hitro napredoval, leta 2005 prestopil v razred do 250 ccm in naslednje leto tam prvič postal prvak, dosežek pa je ponovil leto pozneje. Že po dveh letih je tako prerasel srednji razred in se je že naslednje leto preselil med elito, k Yamahi.

Tam je ostal do sezone 2016 in v tem času dosegel vse, kar je mogoče. Tri naslove svetovnega prvaka (2010, 2012, 2015), še trikrat je bil podprvak (2009, 2011 in 2013) in dvakrat skupno tretji (2014, 2016). V japonski ekipi je dosegel 44 zmag, predlani pa se je preselil k Ducatiju. Zadnji del njegove kariere ni bil tako uspešen, pri italijanski ekipi se ni znašel, dosegel je sicer še tri posamične zmage v SP, a skupnega vrha ni več mogel ujeti. Kot tudi ne letos pri Hodni, kjer je bilo težav veliko preveč in nazadnje se je odločil, da ima vsega skupaj dovolj.

Danes je pojasnil, da je bil ključni trenutek, ki je tehtnico nagnil na stran odločitve za konec kariere, letošnji grd padec na treningu pred dirko v Assnu. Takrat si je tudi poškodoval hrbtenico. "Poškodbe seveda vplivajo na moje predstave in žal nisem dovolj hiter, da bi dosegel želeno raven. Ko sem v Assnu padel, sem si rekel: Jorge, je to res potrebno, po vsem, kar si dosegel? Konec, ne grem se več."

Pozneje si je sicer premislil in ni končal kariere že v Assnu, toda odločitev o slovesu je le preložil za nekaj mesecev. "Takrat je gora postala previsoka. Nisem več našel motiva, da bi še plezal nanjo," je gorniško prispodobo našel Lorenzo.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 17:14 14. November 2019.

    nobene škode..jokica na kvadrat

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.