Velikemu slovenskemu junaku Mateju Mohoriču so v ciljnem izteku besede letele tako hitro z jezika, kot se je sam pred tem spustil s slovitega Poggia do zgodovinske zmage na enem izmed petih spomenikov kolesarstva, dirki Milano-San Remo.
Mohorič se je namreč v cilju razgovoril o skrivnostnem načrtu njegove ekipe Bahrain Victorious, da na dirki uporabi "dropper post", ki mu je pomagal pridobiti ključno prednost na zelo tehničnem spustu, katera je bila dovolj, da je slavil na eni izmed največjih dirk na svetu.
V njegovi ekipi Bahrain Victorious so si namreč izposodili tehnologijo kar iz gorskega kolesarstva, sa so na Matejevem kolesu uporabili dropper post, potopljivi nosilec za sedalo, ki ga sicer na spustih uporabljajo gorski kolesarji.
Slovenec, ki velja morda celo za najboljšega kolesarja na spustih na svetu, je že na začetku svoje kariere pretresel kolesarski svet, potem ko je izumil ter populariziral "supertuck" aerodinamično pozicijo (kolesar v aerodinamični drži sedi na prečki in hkrati poganja pedala), UCI (Mednarodna kolesarska zveza) pa se je na koncu odločila, da to tehniko celo prepove.
Zdaj pa je Mohorič ponovno za vedno spremenil ta šport ter način spuščanja, saj je za pričakovati, da ga bo ponovno preostali kolesarski svet začel posnemati.
"Vedel sem, da me čaka edinstvena priložnost in želel sem jo izkoristiti za svojo ekipo in tehnične parterje, ki so dobili to idejo. Šel sem do največjih favoritov dirke in jim pokazal svoj dropper. Spraševali so me, kaj za vraga počnem z njim, in se mi smejali, toda opozoril sem jih, da mi bodo na spustu sledili zgolj na lastno odgovornost," je Mohorič razkril na novinarski konferenci po dirki.
"Kolesarstvo sem že uničil enkrat s supertuckom, zdaj pa sem ponovno uničil kolesarstvo. Mislim, da bodo od zdaj naprej vsi začeli uporabljati dropper poste. Šlo bo še za eno stvar, o kateri boš razmišljal za na kolo. Kmalu bomo kot Formula 1. Nekdaj si imel samo stopalki za plin in zavoro, zdaj imajo na stotine gumbov."
Opremljevalec koles Merida je tako v sodelovanju z ekipo Bahrain Victorious prav zanj napravil dropper post za cestno kolo, kljub temu da se omenjeno sedalo, ki se lahko hitro dviga in spušča, pretežno uporablja za gorsko kolesarstvo. Razlika v najvišji in najnižji višini se tako lahko razlikuje tudi do 200 mm, v Mohoričevem primeru, pa naj bi bila razlika okoli 60 mm.
"Testirali smo 12-centimetrski dropper, a je bilo preveč, saj vrtenje pedal ni bilo več učinkovito, zato smo se odločili za 6-centimetrsko zadevo. Sedlo sem si prestavljal s pomočjo menjalnika na balanci in tekom spusta s Poggia sem si sedež večkrat dvignil in spustil."
Morda se na prvi pogled res zdi, da gre zgolj za malenkost, toda po besedah gorskih kolesarjev je možnost spuščanja in dviganja sedla ključno pri manevriranju s kolesom.
"To smo dolgo načrtovali, sprva sem menil, da to že ne more prinesti bistvene izboljšave, a ko sem pripravo testiral na treningih, sem bil osupel nad tem, kako varnejše je spuščanje. Če se z 'dropperjem' spuščaš normalno, imaš veliko več nadzora, če greš na polno, pa si lahko tudi malo hitrejši. Lažje se izogneš napakam, lažje jih tudi popraviš, če se zgodijo."
"Ljudje dolgo niso marali ideje, da bi se uporabljali dropper posti, toda tehnologija se je razvila in danes niso čisto nič težji od navadnih sedal. Morda bodo že naslednje leto vsa kolesa na voljo z dropperjem. Tudi v prometu je varno voziti z njim, prav tako na treningih. Lahko tudi bolje zaviraš. Mislim, da je to nova velika prednost za kolesarstvo," je tehnično razlago svojega novega pomagala zaključil veliki slovenski junak, revolucionar na področju kolesarstva.
A to se kar malo sproti zmisljujete nove izraze? Potopna sedežna opora, jebo vas kruh. Lahko tudi samo potopna.