"Nihče nima izrazite prednosti." Res?

Foto: Žurnal24 Ferrari je dobro pripravljen in mora biti. Če je na komu pritisk, je na njih. Dr
Analiza dogajanja na testiranjih kaže, da sta Red Bull in Ferrari korak pred Mercedesom. Fernando Alonso pa je mnenja, da so za zmage lahko konkurenčne štiri, morda celo pet ekip. Kdo lahko preseneti?
Oglej si celoten članek

Zimska testiranja so končana. Že res, da nam bodo pravo razmerje moči razkrile kvalifikacije na uvodni VN Avstralije, težave določenih ekip z vzdržljivostjo novega materiala pa sama dirka, ki se bo zgodila čez 14 dni, pa vendarle kakšnih posebnih odklonov od tega, kar smo videli v zadnjem mesecu in pol v Španiji ne gre pričakovati. Red Bull in Ferrari sta bila najhitrejša od prvega testnega dne naprej in bila sta edina, ki nista imela resnejših težav z okvarami. Naredili so tudi največ testnih kilometrov (Ferrari kar dvakrat toliko kot McLaren - glej spodnjo preglednico). Bilo bi presenečenje, če jim bo kdo na uvodnih dirkah sezone kos. Na zadnji sklop testiranj so z občutnimi aerodinamičnimi spremembami prišli pri Mercedesu. Rezultati so pokazali, da so obrodili sadove in srebrni bi morali biti tretja ekipa ta hip.

Kaj bo ključ za naslov prvaka? "Sezona je dolga. Treba bo razvijati dirkalnik. Na vsako dirko bo treba priti z nadgradnjami," pove Alonso. In njegovi favoriti? "Mislim, da ostajajo isti prvi štirje – McLaren, Mercedes, Red Bull in Ferrari. Mogoče še Renault, tudi Williams je imel dobro zimo. Pred Avstralijo je vse odprto. Pravo sliko razmerja moči pa bomo dobili po treh, štirih dirkah."

McLaren za zdaj izven prve četverice?
Nato pa postane bolj zanimivo: sledi peterica ekip, ki bi znale biti zelo izenačene. McLaren ne le, da ni dovolj hiter, težave z vzdržljivostjo naj bi bile glavna skrb. Vsaj na prvih dirkah bodo težko zadržali mesto v prvi četverici. Katera od malih ekip ima torej najboljše možnosti, da se prebije pred vsaj eno od lani superiornih štirih velikih moštev? V osnovi bi to moral biti Renault, katerega rezultatska krivulja gre zadnji dve leti spet navzgor, a odkar so ostali brez nesrečnega Roberta Kubice (na prvih testiranjih je bil med najhitrejšimi) so se kar nekoliko izgubili. Morda bi bil to lahko Sauber, ki ima dva mlada in samozavestna dirkača in je sem in tja pokazal zelo dobro formo. Drugo presenečenje spomladi naj bi bil Toro Rosso. Na testiranjih s časi sicer niso izstopali, a tekmeci nanje resno opozarjajo. In tu je še Williams, ki je začetne težave z vzdržljivostjo odpravil in bi z izkušenim Rubensom Barrichellom lahko bil zelo nevaren.

Force India je lansko sezono sicer sklenila na sedmem mestu, a za zdaj se ne zdi, da bi se letos lahko borila za kaj več od deveta mesta med konstruktorji. Kaj pa lanske ekipe novinke? Lotus in Virgin sta napovedovala veliko, zaostanek za starimi ekipami sicer je manjši, a zanje ostajajo prepočasni. Hispania ni naredila niti kroga z novim dirkalnikom in zatorej bi bil zanje uspeh karkoli, kar ne bi bilo zadnje mesto.

Na Kers in premična krilca so se dirkači že navadili. Zanje bo to bonus. Izziv pa ostajajo pnevmatike - Pirellijeve, nič več Bridgestonke. "Hitreje se obrabljajo," izpostavlja Lewis Hamilton. Lahko odločijo prvaka: na čigavem bolidu se bodo najmanj obrabljale? Lani v večini primerov le en postanek je očitno zgodovina.

"Nihče nima izrazite prednosti"
Lani je bilo do predzadnje dirke v igri za prvaka pet dirkačev, tri moštva so tekom ene najbolj izenačenih sezon v 61 letih tega tekmovanja osvajale zmage, razlike na kvalifikacijah so bile zelo majhne. Pred Melbournom se zdi, da letos temu ne bo tako, da imata Red Bull in Ferrari očitno prednost. Fernando Alonso (lani je končal štiri točke za prvakom Sebastianom Vettlom) se ne strinja: "Zelo sem zadovoljen z opravljenim delom to zimo. Sem realist in vem, da pri vrhu ne bom sam. Zelo tesno bomo dirkali z Red Bullom in s še kakšno ekipo. V Melbournu, Maleziji in na Kitajskem bo veliko odvisno od nas, dirkačev. Odločalo bodo malenkosti, saj mislim, da so dirkalniki zelo izenačeni. Nihče nima izrazite prednosti. Pozimi smo naredili veliko kilometrov in tako sem prepričan, da v Avstralijo prihajamo 100-odstotno pripravljeni, a ne vem, če bo to dovolj za zmago."

Kdo bo presenečenje sezone? Ross Brawn stavi na svojega Michaela Schumacherja: "Mihael letos deluje zelo močan. Lahko bi vas presenetil!"

"Za testiranja se ne deli točk"
Kljub zimi brez težav in najhitrejšim časom previdni ostajajo tudi pri Red Bullu. "Resnično ne vemo, kje smo v primerjavi z ostalimi. Razlika v količini goriva naredi tako veliko razliko, da je nemogoče napovedovati," na razlog, zakaj časom s testiranj vendarle ne smemo dajati prevelike teže, opozarja vodja bikov, Christian Horner. "Še nikoli v tem času nismo bili v tako dobri formi, a za zimska testiranja se ne deli točk. Upamo, da bomo v Melbournu konkurenčni. Prepričan sem, da bo Ferrari zelo močen, pa tudi druge ekipe bodo prišle z izboljšavami. Šele v prvem delu kvalifikacij v Melbournu, ko bodo vsi z minimalno količino goriva, bomo videli, kje smo." Res je! Pozor torej na 26. marec ob sedmih zjutraj.

Koliko so to zimo prevozila moštva (z novimi dirkalniki):

Ferrari: 1563 krogov oz. 6.985 km
Red Bull: 1371 krogov, 6.125 km
Sauber: 1316 krogov, 5.914 km
Mercedes: 1286 krogov, 5.777 km
Toro Rosso: 1194 krogov, 5.352
Renault: 1126 krogov, 5.031 km
Williams: 1119 krogov, 4.984 km
Force India: 899 krogov, 4.125 km
Lotus: 816 krogov, 3.719 km
Virgin: 807 krogov, 3.708 km
McLaren: 785 krogov, 3.601 km
Hispania: 0 krogov, 0 km

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.