Na Dakarju 2008 več varnosti in več peska

Foto: Žurnal24 Richard Sainct
Prireditelji tradicionalne vzdržljivostne preizkušnje, relija Dakar, so v Parizu danes predstavili podroben potek naslednje dirke. Obljubljajo več varnosti in peska. Na dirki bo tudi Miran Stanovnik.
Oglej si celoten članek

Na jubilejni izvedbi prireditelji obljubljajo močno udeležbo ter 9273 skupnih kilometrov po puščavah in sipinah Maroka, Mavretanije in Senegala. Zaradi varnosti so se letos odločili, da se odpovejo trasi prek Malija in Alžirije. Na dirki bo predvidoma sodelovalo 570 ekip iz 50 držav, 60 več kot na letošnji izvedbi. Med temi bo 245 motoristov in 205 avtomobilistov. Branilci lovorik iz Dakarja 2007 so Cyril Despres med motoristi, Stephane Peterhansel in Jean-Paul Cottret med avtomobilisti ter tovornjakar Hans Stacey.

David Casteu © AFP

 
Na jubilejnem tekmovanju ne bodo manjkali niti drugi znani puščavski izzivalci, motoristi David Casteu , Marc Coma in Jean De Azevedo ter avtomobilisti Luc Alphand , Bruno Saby , Jean-Louis Schlesser in Hiroši Masuoka . Na drugi strani pa bodo tekmovalci, ki bodo še razširili mednarodno zasedbo: prvič doslej so med prijavljenimi tudi dirkači s Kitajskega, iz Indije, Gvatemale in Kenije. Kar 40 odstotkov prijavljenih motoristov je novincev, med avtomobilisti bo takšnih 18 odstotkov.

"Moram priznati, da sem verjetno zadnji, ki si bo pogledal, kakšna je trasa. Ampak če je obljuba o več peščenih kilometrih resnična, se tega veselim. Pogrešam etape z dirk v obdobju od 1996 do 1999, ki so bile selektivne, res prave dakarske, ko je bila v ospredju res peščica pravih motoristov. To tudi pomeni, da bo manj možnosti za žrtve. Še vedno pa to ostaja klasična dirka, ne nazadnje bo treba priti skozi Maroko. S trasami pa se nikoli ne ukvarjam vnaprej, to pomeni, da se bom prvi etapi podrobno posvetil 4. januarja," je v pogovoru za STA povedal najbolj izkušeni slovenski predstavnik na tej dirki Miran Stanovnik , ki pa je bil nekoliko skeptičen glede prizadevanj prirediteljev za povečanje varnosti z omejitvami hitrosti: "Organizatorji poskušajo vse, da bi zmanjšali število žrtev, mi starejši tekmovalci pa se za varnost vselej zavzemamo tako, da zahtevamo tehnično zahtevnejšo traso, da se nižajo hitrosti in da dirko speljejo mimo afriških vasi. Tudi če nas peljejo čez najbolj zakotno njivo, saj gre drugače trasa skozi vas, ko je treba bolj kot na svojo varnost gledati, da se boš držal omejitve. V globokem pesku pa ni lahko peljati samo 30 kilometrov na uro."

"Moram priznati, da sem verjetno zadnji, ki si bo pogledal, kakšna je trasa," pravi Miran Stanovnik. © BOBO

 
Kot priprave na naporno januarsko preizkušnjo je opravil dirko svetovnega pokala v Dubaju , kjer je potrdil dobro formo. Letos je Dakar končal na 13. mestu, kar ocenjuje kot izjemen dosežek: "Želje po visoki uvrstitvi so kot sanje. Že ta uvrstitev na 13. mesto je, če vemo, da nastopajo številni najboljši, vrhunska. Jaz se podam tako rekoč iz pisarne na teren in se težko kosam s tovarniškimi dirkači. A je tako, da če nimaš želje po še višjem, nimaš na takem reliju kaj delati." Stanovnik bo imel v Afriki čez slaba dva meseca slovensko družbo, saj bo podobno kot letos v konkurenci motoristov tekmoval tudi Tomaž Merhar .
Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.