Smrtni davek
|
12 smrtnih žrtev je od leta 1959 zahtevalo alpsko smučanje. Zadnja je bila leta 2001 Francozinja
Regine Cavagnoud.
|
"Mislim, da vse izvira iz opreme. Carving zavoj postaja vedno krajši in nevarnejši, zato so pritiski vedno večji," je pojasnila Ilka Štuhec . Mariborčanka, ki je največji up slovenskega smučanja, bo letošnjo sezono izpustila zaradi poškodbe kolena. Z njo se strinja tudi Vogrinec: "Smučanje je iz leta v leto nevarnejše. Hitrosti so vse večje, oprema je vse bolj ekstremna in ne dopušča napak. Zdaj je skoraj vsak drugi padec poškodba. V športu je vse več ekstremov in tega nihče več ne more preprečiti." Tudi reprezentančni zdravnik Anže Kristan je potrdil, da je nova oprema za smučarje veliko nevarnejša: "Poškodb križnih vezi je vse več. Razlog sta nova smučarska tehnika in oprema, ki najbolj obremenjujeta prav križne vezi." Malo drugače razmišlja Jure Koši r, ki je eden od zastopnikov Rossignola : "Razlogov za številne poškodbe je več. Tehnika in material vse bolj napredujeta, smučarji so vse bolj telesno pripravljeni in pripravljeni tvegati, poleg tega pa se večina prog pripravlja z injicirano vodo. Vodo se torej pod pritiskom vbrizga v sneg, zato je vsaka tekma svetovnega pokala ledena in nevarna."
Kaj je storila FIS, da bi zmanjšala število nesreč in poškodb?
Zavedati se je treba, da teh nikoli ne bomo mogli preprečiti. Smo pa pred sezono omejili dolžino smuči z namenom omejiti hitrost in smučarjem dovolili, da imajo več zaščitne opreme. Del odgovornosti morajo prevzeti tudi trenerji, ki postavljajo proge, proizvajalci in smučarji.
V športu je vse več ekstremov in tega nihče več ne more preprečiti. Tone Vogrinec
|
|
Nikogar ne moremo okriviti. Pri poškodbah in nesrečah gre najvčkrat za splet nesrečnih okoliščin. Tudi pri Matthiasu Lanzingerju je bilo žal tako.
Torej se lahko nesreča Lanzingerja ponovi že na naslednji tekmi?
To se lahko zgodi vsako sekundo. To je pač realnost alpskega smučanja. Ampak saj smučarji vedo, da tekmujejo v športu, kjer o zmagovalcih odloča hitrost. Prav zato bo tveganje vedno prisotno in posledično tudi padci.
Lanzinger zdaj toži FIS. Se počutite odgovornega za nesrečo?
Vsak ima pravico tožiti, če je prepričan, da se mu je zgodila krivica. Je pa to vsekakor za nas zelo težka situacija. Kljub vsemu mislim, da FIS za to nesrečo ni kriv.