VN Španije, dirka, na kateri se ne prehiteva, je dala dokončen odgovor, da so DRS, KERS in Pirelli formulo 1 naredili še bolj zanimivo, da so nova pravila velik uspeh. Če je bilo lani v Barceloni le deset prehitevanj, jih je bilo minulo nedeljo 60 (če ne bi bil zadnji zavoj tako zahrbten za vožnjo v zavetrju, pa bi jih bilo še več, mogoče tudi prek sto, tako kot 14 dni prej na VN Turčije).
S prehitevanji s pomočjo KERSA in DRS-a ter 77 postanki za menjavo Pirellijevih pnevmatik dirka v Barceloni ni bila več procesija, ki je bila v minulih 10 sezonah odločena že po kvalifikacijah. "Spomnim se, kako je pred dvema letoma Vettel vso dirko vozil na Massovem izpuhu, pa ni mogel storiti ničesar. Imel je tudi en sam postanek, da bi lahko prišel pred njega. Zdaj je vse drugače. Dirkanje je bolj dinamično. Dirkališče, ki je tradicionalno onemogočalo prehitevanja, je tokrat ponudilo pravi triler," zatrjuje vodja Red Bulla, Christian Horner.
Vsem pa nova pravila vendarle niso pogodu. McLaren in Red Bull, ki sta v nedeljo edina končala v istem krogu, najbolje ohranjata svoje pnevmatike. To jima uspeva z najboljšim kadrom in neomejenimi sredstvi, je prepričan Rubens Barrichello (Williams), ki še nikoli tako javno ni izražal frustracij nad nekonkurenčnim dirkalnikom, kot to počne letos. "V formuli 1 danes bogatejši postajajo še bogatejši, revnejši pa še bolj revni. Razlog pa so pnevmatike. Boljše ekipe so hitrejše, ker dobro ohranjajo pnevmatike, vsi drugi pa imamo z njimi težave in smo zato še počasnejši."
V svoji kolumni za časnik La Repubblica je šel brazilski dirkač še korak dlje: "Kdor ima več pnevmatik, zmaga." Kvalifikacije zdaj niso več pomembne, trdi. "Zdaj lahko kdo resno razmisli, da na kvalifikacijah nastopi le s tršimi pnevmatikami in je le 16., 17., nato pa bo s tremi povsem nerabljenimi kompleti mehkejših pnevmatik prišel blizu vrha."
Barrichello ima po svoje prav. Red Bull in McLaren sta najhitrejša in zato lahko na kvalifikacijah privarčujeta komplet pnevmatik. Tako tekmeci na dirki nimajo pravih možnosti. Dokaz, da je res tako, je Nick Heidfeld (Renault). Ker na kvalifikacijah ni dirkal, je imel več povsem nerabljenih pnevmatik in tako se je s 24. prebil na osmo mesto, medtem ko je njegov ekipni kolega Vitalij Petrov s šestega nazadoval na 11. "Ko imaš nove mehkejše pnevmatike, zlahka prehitiš dirkača z rabljenimi tršimi pnevmatikami. Tako zlahka kot triletnemu otroku ukradeš liziko."