Hrvaška bo prvič gostila takšno tekmovanje na najvišji ravni, bližina odmevne dirke pa je privabila tudi slovenske dirkače, saj bodo na startnem seznamu tudi štiri slovenske posadke.
Reli Hrvaška 2021 je tretja postaja sezone svetovnega prvenstva. Med 22. in 25. aprilom bodo na Hrvaškem prvič doslej dirkali za točke svetovnega prvenstva.
Hitrostne preizkušnje v okolici Zagreba in Karlovca, nekaj pa tudi povsem blizu slovenske meje pri Kumrovcu bodo predstavljale zanimiv izziv vsem, saj večina dirkačev v svetovnem prvenstvu izkušenj na teh trasah nima. Prireditelji jo oglašujejo kot največjo dirko v hrvaški zgodovini, obenem pa bodo priložnost prenosov v številne države izkoristili tudi za turistično promocijo države.
Reli Hrvaška 2021 bo imel 20 hitrostnih preizkušenj v skupni dolžini 300 kilometrov, celotna dolžina dirke bo 1200 km. "Brzinci" pa bodo potekali v okolici Samoborja, Jastrebarskega, Karlovca, Sljemena in Kumrovca.
Na uradnem seznamu prijavljenih za dirko je bilo sprva tudi pet slovenskih posadk. S številko 31 bi dirko moral začeti lanski slovenski podprvak Aleš Zrinski s sovoznikom Rokom Vidmarjem (Ford Fiesta R5). A zaradi poškodbe dirkalnika na testu je moral nastop odpovedati.
Na reliju bodo tako sodelovali Aljoša Novak in Jaka Cevc (Škoda Fabia R5, številka 51) ter Darko Peljhan in Matej Čar (Škoda Fabia R5; 52), z dvokolesno gnanima dirkalnikoma pa še posadki Grega Premrl in Gregor Brešer (Toyota GT 86; številka 58) ter Primož Brazda in Primož Tavčar (Ford Fiesta rally4; številka 63).
Izkušnje na relijih najvišjega razreda imata med temi le izkušeni Peljhan in Čar; nekdanji večkratni državni prvak Peljhan je v karieri odpeljal tri relije na najvišji ravni, zadnjega pred 21 leti v Kataloniji, Čar pa je kot sovoznik sodeloval na reliju za SP v Nemčiji.
Na seznamu prijavljenih je sicer 68 posadk, deset z dirkalniki razreda WRC in 31 z dirkalniki razreda Rally2 oziroma nekdanjega razreda R5.
Pri krovni slovenski zvezi za avtošport AŠ 2005 so pred hrvaškim relijem strnili dosedanje nastope Slovencev na relijih za SP; že na sploh prvem uradnem reliju za SP v Monte Carlu 1973 sta nastopila Aleš Pušnik in sovoznik Rok Freyer. Največ nastopov na svetovnem prvenstvu, osem, je doslej zbral Andrej Jereb.
Doslej zadnji slovenski nastop na SP je bil leta 2016 v Monte Carlu, ko sta tekmovala Rok Turk in Enej Ložnar (Peugeot 208 R2), leto pozneje pa je na reliju v Nemčiji, a le v pokalu in izven konkurence za SP, dirkala še posadka Tim Novak in Uroš Ocvirk (Opel Adam).
V igri za najvišja mesta pa bodo seveda tokrat na hrvaškem reliju najboljši na svetu v najmočnejšem razredu WRC. Startno števiko 1 bo imel vodilni v seštevku po prvih dveh dirkah Finec Kalle Rovanperä (Toyota), za njim pa bodo startali še Belgijec Thierry Neuville (Hyundai), večkratni svetovni prvak Francoz Sebastien Ogier (Toyota), Valižan Elfyn Evans (Toyota), Estonec Ott Tänak (Hyundai) ...
Kot je pred začetkom dirke poročala hrvaška tiskovna agencija Hina, dirka ni samo velik športni dogodek, ampak - še posebej v teh koronskih časih - tudi velik logistični zalogaj. Med drugim bo z dirke poročalo približno 200 tujih novinarjev, kar je največ na športnih dogodkih v tej državi doslej.
Servisni park za reli so pripravili v prostorih zagrebškega velesejma, kjer bo konec tedna 1200 dirkačev in spremljevalcev ter članov ekip. Ne pa tudi gledalcev, saj so zaradi strogih ukrepov prepovedali prodajo vstopnic in možnost ogleda dirkalnikov od blizu. Močan slovenski pridih pa bo tudi na organizacijski ravni, saj bo pri izvedbi dirke pomagalo 117 slovenskih funkcionarjev in sodnikov.
Na Hrvaško kot vodilni v seštevku prihaja mladi finski adut Rovanperä, ki ima 39 točk, drugi je Neuville s 35, tretji pa Ogier, ki ima tako kot Evans 31 točk. Prvo dirko sezone januarja v Monte Carlu je dobil Ogier pred Evansom in Neuvillom, na arktičnem reliju po Finski pa je bil februarja najboljši Tänak pred Rovanpärejem in Neuvillom.
Dirka se je danes začela s preizkusom proge oziroma "shakedownom", tekmovalno pa potem zares od petka zjutraj, ko bo ob 8.39 start prve hitrostne preizkušnje, do nedelje popoldne, ko bo v Kumrovcu cilj zadnje, 20. HP, ta bo štela tudi za "power stage". Cilj dirke pa bo nato ob 15.30 na Trgu svetega Marka v Zagrebu.