Britanski dirkač Lewis Hamilton (Mercedes) iz tedna v teden dokazuje, zakaj velja za enega najboljših dirkačev vseh časov. V točkovanju prvenstva se nezadržno približuje petemu naslovu svetovnemu prvaka oziroma četrtemu v zadnjih petih letih.
Za njim je eno najdominantnejših obdobij v zgodovini elitnega dirkaškega športa, njegovim uspehom pa lahko parira zgolj legendarni Michael Schumacher, ki mu je nekaj podobnega uspevalo v prvih letih novega tisočletja.
Schumacher je bil ob slovesu od formule 1 statistično najuspešnejši dirkač vseh časov, njegov absolutni primat pa vse resneje ogroža britanski izzivalec. Schumi je sicer še vedno rekorder po številu naslovov svetovnega prvaka, zmagah, stopničkah in najhitrejših krogih, Hamilton pa mu je odvzel rekord po številu osvojenih najboljših startnih položajev.
"Ja, Lewisa Hamiltona bi uvrstil v isto ligo kot Michaela Schumacherja. Če pogledamo dirkače, ki so izstopali, je prvi pogoj ta, da pridejo v moštva, ki so razmeroma daljše obdobje precej boljša od drugih. Priti morajo v položaj, ko imajo v ekipi prvega in drugega voznika. Tako je povsod, kjer hočejo imeti mir v hiši. Valtteri Bottas je povsem podrejen Hamiltonu, dokler ta nima zagotovljenega naslova prvaka. Na primer pri McLarnu je bilo vedno tako, razen v času Ayrtona Senne in Alaina Prosta, ki sta si bila dokaj enakovredna. Pri Williamsu so zagovarjali, da morata imeti oba enake pogoje tako izgubili pokrovitelje. Prost je bil prvak, ker sta se Nelson Piquet in Nigel Mansell borila eden proti drugemu. Da prideš v položaj, v kakršnem je trenutno Hamilton, moraš biti zelo, zelo dober. Jasno pa je, da trenutno skoraj ne moreš zmagati, če ne sediš v Mercedesu," je povedal eden največjih slovenskih poznavalcev motošporta Niko Mihelič, ki Schumacherjeve uspehe v veliki meri pripisuje zunanjim okoliščinam.
KATEGORIJA | SCHUMACHER | HAMILTON | PROST | SENNA | FANGIO |
Dirke | 306 | 225 | 199 | 161 | 51 |
Zmage | 91 | 71 | 51 | 41 | 24 |
Startni položaji (#1) | 68 | 80 | 33 | 65 | 29 |
Stopničke | 155 | 131 | 106 | 80 | 35 |
Najhitrejši krogi | 77 | 40 | 41 | 19 | 23 |
Naslovi prvaka | 7 | 4(5?) | 4 | 3 | 5 |
Senna pa ni blestel le po dirkaški, temveč tudi po človeški plati. "Absolutno. Ker je bil tudi po človeški plati drugačen od drugih. Ayrtonu se je jasno videlo, da mu ni vseeno za ljudi. Ostali so bili bolj egoistični. Ayrtona je zelo prizadelo vse, kar se je dogajalo revnim ljudem. Velikokrat je poudaril, da je hvaležen, ker lahko počne, kar počne. Vprašanje pa je, ali bi imel takšno športno pot, če ne bi prišel iz bogate družine."
"Alain Prost je bil zelo zanimiv. Vse je želel razumeti in vedeti, kaj se dogaja. Pravili so mu 'profesor', ker je vozil z glavo. Tisto, ko sta se s Senno zaletavala, je bilo nekaj drugega. Ko je Senna umrl, sem ga videl v Imoli. Bil je sokomentator v sosednji kabini in smo se srečali na stopnicah. Imel je solzne oči."
Niko Mihelič
Formuli 1 se leta 2021 obetajo korenite spremembe, Miheliča pa ne bi presenetilo, če bi Mercedes takrat izstopil iz tekmovanja. Napovedane spremembe so sicer rezultat dolgoletnega načrtovanja in niso povezane s tendenco po prekinitvi prevlade srebrne puščice, kot je bil to očitno na prehodu iz sezone 2004 v 2005, ko je Fia z uvedbo novega pravila, po katerem so morale pnevmatike zdržati celo dirko, tehtnico obrnila v prid moštev, ki so uporabljali Michelinove pnevmatike, s tem pa pripomogla h koncu dominacije Ferrarija, ki je dirkal z Bridgestonovimi gumami.
"Spremembe, ki prihajajo, so bolj naravne. Te stvari so predvidene daljnoročno, ne da se narediti z danes na jutri. Lahko se uvede spremembe glede gum ali zračnih stabilizatorjev. Lahko bi na primer rekli, da morati biti sprednji in zadnji spojler iz enega kosa. Prepovedali bi krilca in lopute. To se da narediti na hitro, ampak bi s tem podrli koncept. Tako kot takrat, ko se je Senna preselil k Williamsu, ki je bil premočan. Ko se je pridružil ekipi, ni bilo več aktivnga vzmetenja, kar je bila glavna tehnična prednost Williamsa. Spremembe, ki prihajajo leta 2021, so daljnoročno predvidene. Ne bi bil presenečen, če bi Mercedes takrat prenehal. Pri majhnih spremembah je lahko en koncept dirkalnika dolgo časa uspešen. Če moraš začeti znova, je zelo drugače. Pogletje, kje sta danes McLaren in Williams. Ne moremo reči, da nimajo znanja ali denarja. Leta 2021 se bodo karte na novo premešale."