Finančna luknja je velika

Foto: Žurnal24
Neuničljivi Miran Stanovnik je na dan prihoda iz 33. relija Dakar spregovoril za zurnal24.si. Puščavski lisjak je z 11. mestom zelo zadovoljen, a hkrati poudarja, da so finance velik problem.
Oglej si celoten članek
Pritekla je tudi solza
Reli Dakar se je začel na ulicah Buenos Airesa, kjer se je po nekaterih podatkih zbral kar milijon gledalcev. "To je ogromen spektakel, ki si ga lahko želi vsak športnik, saj so nas gledalci tako spodbujali, da se nam je naježila koža. Pritekla je tudi kakšna solza ganjenosti, ko pa v množici vidiš slovenske zastave, je vse še veliko lepše," je bil nad začetkom navdušen Stanovnik, ki so mu člani slovenskega društva San Justo v Argentini ob koncu pripravili prisrčen sprejem: "To je izreden dogodek."

Miran, za vami je že vaš 14. nastop na reliju Dakar. Ste zadovoljni z 11. mestom v skupnem seštevku?
Zelo, zelo sem zadovoljen. Glede na to, da so se mi tudi tekmovalni načrti v smislu, kako sem načrtoval formo, izpolnili ter da sem dobro ocenil situacijo na dirki, je vse skupaj vrhunsko. Tako ne gre vedno.

Pred odhodom ste si zaželeli uvrstitve med prvo deseterico in morebiti celo etapno zmago. Nič od tega niste uresničili, vendar zaradi tega verjetno nimate grenkega priokusa?
Ne, prav gotovo, da ne. Cilje si je potrebno postaviti tako visoko, da so še realni. Treba pa je vedeti, da elita ni več prva deseterica, temveč kar prva petnajsterica, če ne celo dvajseterica. Že med samo dirko, ko sem videl, kako huda je konkurenca in kakšne hitrosti smo dosegali na trasi, sem razmišljal, da bi bil zadovoljen tudi z uvrstitvijo med 15. in 17. mestom, kar bi bilo višje, pa bi bil navdušen in zdaj seveda sem.

Z 11. mestom ste dosegli najboljši rezultat v karieri in s tem izbrisali spomin na lansko leto, ko ste zaradi nesreče že hitro končali z relijem.

Naš šport je atraktiven, nevaren ter nepredvidljiv. Konec koncev vemo, da je Michael Schumacher največji mojster formule 1, a lahko odstopi že v prvem krogu. Dakarska dirka je ena sama in lahko se zgodi marsikaj. Potrebno je imeti tudi srečo in jaz sem jo tokrat imel, lansko leto pa morda ne v tako veliki meri. Jasno, take zadeve sodijo zraven. Smo pa zdaj že malce razmišljali o tem, da je že kar samoumevno reli Dakar končati, a temu ni tako. Jaz se dejansko veselim tudi tega, da sem Dakar končal.

Foto: Žurnal24

Tudi tokrat ste imeli nekaj težav z nesrečami in težavami z motociklom, a vendarle se zdi, da ste imeli več dirkaške sreče kot v preteklosti.
Vse to se zgodi, saj je dirka dolga skoraj 10 tisoč kilometrov. Če pogledamo, koliko nevšečnosti imajo ljudje, ki na cesti naredijo 10 tisoč kilometrov, bi bilo povsem iluzorno pričakovati, da se to na dirki ne bi dogajalo. Enkrat je tega več, drugič manj, enkrat se lahko izogneš kakšni stvari, drugič pa se ne moreš.

V deseti etapi tretji in ne četrti
Miran Stanovnik je najboljšo uvrstitev na letošnjem Dakarju zabeležil v deseti etapi, ko je končal na tretjem mestu. Po prvih informacijah je Stanovnik sicer zasedel četrto mesto, a nas je ob našem klicu popravil, da je bil Portugalec Ruben Faria kasneje kaznovan, ker je izpustil eno od kontrolnih točk.

Tokrat ste prvič vozili s tovarniškim motociklom. V prvih etapah ste se še lovili, v zaključku pa bili vse boljši. Ste bili zadovoljni z novim motociklom?
Z motorjem sem zadovoljen, a sem v končni fazi dobil dve stopnji slabše vzmetenje na svojem motociklu kot tovarniški dirkači, kar je zelo velik hendikep. Motocikel je bilo seveda v prvih etapah potrebno spoznati, medtem ko so moji sotekmovalci z njim že dirkali na zadnjih tekmah svetovnega pokala, smo mi nastavitve še iskali. Od prvega dne sem vozil na meji, ki je še omogočala normalno dirkanje, da nisem šel preko meje in da bi se brez veze poškodoval. Ko smo našli prave nastavitve in ko je motor res začel delati v mojih rokah tako, kot sem si želel, potem je šlo na polno.

Katera je največja razlika med tovarniškim motociklom in tistim, s katerim ste nastopali v preteklih letih?
Zdaj so nas vse najboljše dirkače dali v razred elite. Čeprav sem edini amater med prvih 25, sem glede na pretekle rezultate tudi sam spadal v elitno kategorijo. Motocikli so unikatni in narejeni po naročilu. Praktično vsak motocikel je narejen za določenega tekmovalca. A tudi če govorimo o eni kategoriji, imamo dirkalni material različen. Prej sem že omenil vzmetenje, ki je zelo pomembno pri doseganju končnih hitrosti. Nekoliko šibkejši je tudi agregat od petih najboljših tekmovalcev. V primerjavi z lanskim motorjem, ki je bil narejen v seriji 250 motociklov, so letošnjih naredili samo 14, tako da razlika je opazna.

Tekmoval z najboljšimi
Puščavski lisjak je letos tekmoval v razredu elite, med najboljšimi na svetu. "Najbolj se mi je v spomin vtisnilo to, da sem zdaj z ramo ob rami tekmoval z resnično najboljšimi na svetu in proti mnogim od njih tudi dobival medsebojne dvoboje, kar je zelo razveseljivo in se do sedaj ni dogajalo," je izpostavil Stanovnik.

Najboljša Marc Coma in Cyril Despres imata za seboj tovarniško ekipo v nasprotju z vami, ki ste na dirki praktično sami. Zagotovo se tudi tu delajo razlike?
Moj proračun za Dakar je 90 tisoč evrov, Marc Coma in Cyril Despres pa razpolagata s 500 tisoč evri. Če tako pogledamo, je razlika pravzaprav še v mojo korist. Prepričan sem, da če bi šli računat in če bi imeli faktor hendikepa, da bi moral jaz zmagati.

Vas bomo naslednje leto znova videli na startu Dakarja?
Glede tega se pojavlja lepo število vprašanj. Jaz bi seveda rad startal na dirki, ki bo očitno na zelo podobnem področju kot letos, vendar je potrebno vedeti, da je zadeva zelo, zelo draga. Najprej bom moral pokriti letošnjo luknjo, ki sem jo naredil, glede na to, da nekateri sponzorji v tem trenutku niso sposobni vsega plačati. Če bom uspel zaključiti finančno konstrukcijo, bom z veseljem že aprila startal na svetovnem pokalu v Abu Dabiju. V nasprotnem primeru pa se lahko zgodi, da bom prisiljen narediti kakšen premor in v tem času pokriti finančno luknjo, ki sem jo zdaj napravil.

Ste sami prispevali veliko denarja?
Da, zaenkrat je tu tudi kredit, tako da moram temu primerno odreagirati in biti odgovoren oče, če drugega ne.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.