Max Verstappen (Red Bull) je v zadnjem krogu dirke za VN Abu Dabija prehitel Lewisa Hamiltona (Mercedes) in se dokopal do prvega naslova svetovnega prvaka. Mercedes je po dirki vložil dve pritožbi, vendar je Mednarodna avtomobilistična zveza (Fia) obe zavrnila.
Kaj pravijo pravila?
Ena od pritožb srebrne garaže se je nanašala na prehitevanja za krog zaostalih dirkačev v času, ko je bil na stezi varnostni avtomobil. Ta je na dirkališče zapeljal šest krogov pred koncem zaradi posledic nesreče Nicholasa Latifija (Williams).
Verstappen, ki je premor izkoristil za obisk garaže, je po vrnitvi na progo zadržal drugo mesto, vendar ga je od vodilnega Hamiltona ločilo pet za krog zaostalih dirkačev. Vodstvo dirke peterici sprva ni dovolilo prehiteti Hamiltona, nato pa si je tudi ob prigovarjanju šefa Red Bulla Christiana Hornerja premislilo.
Direktor dirke Michael Masi je kmalu zatem Landu Norrisu, Fernandu Alonsu, Estebanu Oconu, Charlesu Leclercu in Sebastianu Vettlu prižgal zeleno luč za prehitevanje dirkača Mercedesa, kar je Verstappnu omogočilo, da se je prilepil na Hamiltonov zadek.
Po umiku varnostnega avtomobila ob koncu predzadnjega kroga je Verstappen potreboval le nekaj ovinkov, da je s pomočjo svežih pnevmatik prehitel Britanca in nato ubranil svoj položaj.
Zakaj je Mercedes protestiral?
Če bi Fia vsem za krog zaostalim dirkačem dovolila prehitevati, bi se dirka najverjetneje končala pod rumeno zastavo, naslova pa bi se v tem primeru veselil Hamilton. Povedano drugače, če bi se Fia strogo držala pravil, bi dirkači ciljno črto prepeljali za varnostnim avtomobilom, kar bi bil antiklimatičen zaključek nadvse razburljive sezone.
Komisarji so se v luči tega dejstva raje odločili v prid dirkanju, čeprav so s tem vsaj delno prikrojili pravila. To je v prvem pogovoru s šefom Mercedesa, ki je po radijski zvezi besnel nad odločitvijo, priznal celo direktor dirke. "Toto, to je dirkanje, ok?" se je na pritožbe odzval Masi. "Odločili smo se za dirkanje," je dodal.
Mercedes je v pritožbi med drugim navedel, da je Masi dovoljenje za prehitevanje posredoval šele v 57. krogu, varnostni avto pa bi moral na stezi vztrajati do izteka naslednjega kroga, kar bi v tem primeru pomenilo do konca dirke. Fia je v zavrnitvi pritožbe zapisala, da direktor dirke sam odloča o usodi varnostnega avtomobila, po pravilu Article 48.13 pa njegovo sporočilo "Safety Car In This Lap" pomeni, da se bo varnostni avto umaknil v tem krogu in ne ob koncu naslednjega, kar ima po presoji Fie prednost pred pravilom Article 48.12, po katerem bi morali pred umikom varnostnega avtomobila vsem dirkačem omogočiti vrnitev v isti krog.
Po dirki je z objavo na družbenih omrežjih protestiral tudi bodoči dirkač Mercedesa George Russell, ki bo v ekipi nasledil Valtterija Bottasa. "Max je fantastičen dirkač, ki ima za seboj izjemno sezono. Do njega gojim le najgloblje spoštovanje, a to, kar se je zgodilo, je povsem nesprejemljivo. Ne morem verjeti, kaj smo pravkar videli," je zapisal.
Google je vsak teden plačal spletno delo od doma od 6000 do 10000 evrov. Od Googla sem prejel prvi mesec …
Osmojeni pac ni dostikrat pokleknil(BML, black lives matter in ni oblekel genderskega dresa, LGBTQIA+) pred senilnim Prostom, ki je v …