Kaotično dirko za VN Toskane je v veliki meri zaznamovala skupinska nesreča na startni vrsti, do katere je prišlo po umiku varnostnega avtomobila.
K nesreči je pripomogel tedaj vodilni dirkač na dirki Valtteri Bottas (Mercedes), ki je s pospeševanjem zavlačeval še dolgo po umiku tokrat izjemoma rdeče obarvanega Mercedesa AMG GT R.
Bottas je želel tekmecem onemogočti koriščenje zavetrja, v ozadju pa je prišlo do zgostitve prometa, kar je botrovalo trojnega trčenju Antonia Giovinazzija, Carlosa Sainza in Kevina Magnussena.
Finec strogo gledano ni kršil pravil, saj je narekovanje tempa v tovrstnih situacijah prepuščeno vodilnemu dirkaču, kljub temu pa so bili nekateri mnenja, da bi moral odreagirati drugače. Še posebej barvit je bil Francoz Romain Grosjean, ki se je za las izognil razbitinam. "Kdorkoli že vodi, je storil prekleto neumnost. Ali nas hočejo ubiti?" je rohnel po radijski zvezi.
Bottas je vse skupaj videl nekoliko drugače. "Razlika glede varnostnega avtomobila v primerjavi z lanskim letom je v tem, da se luči ugasnejo zelo pozno, zato je težje pridobiti prednost. Ko si v vodstvu, poskušaš maksimizirati svoje možnosti. Ničesar mi ne morejo očitati. Vsak ima lahko svoj pogled. Dokler nisem pospešil, sem vozil konstantno. Res je, da sem pozno pospešil, a dirkamo lahko šele od kontrolne črte, prej pa ne. Kdor je zaradi tega trčil, naj se pogleda v ogledalo. Nima smisla tarnati," je bil jasen finski dirkač.
"Stvar je v tem, da FIA ali FOM, ne vem, kdo odloča, poskuša izboljšati šov tako, da pozneje ugasnejo luči, tako da si je nemogoče nabrati prednost in nato pospešiti že v ovinku pred dejanskim ponovnim začetkom. Pred dirko smo se pogovarjali o tem, vendar so nam odgovorili, da se to ne bo spremenilo, ker je tako bolje za šov. Mislim, da je bil to njihov odgovor," je povedal Bottas, s tem pa močno ujezil direktorja dirke Michaela Masija.
"Lahko kritizirajo, kolikor jih je volja, vendar smo luči glede na razdaljo od kontrolne črtne ugasnili v zelo podobnem trenutku kot na številnih drugih dirkališčih. Ko se luči ugasnejo, se varnostni avto vrne v bokse. Na dirkališču je bilo 20 najboljših dirkačev na svetu. V formuli 3 smo bili priča zelo podobnemu scenariju, pa so se fantje povsem dobro znašli," je dirkačem še sporočil Masi.