Lahko bi se končala tudi tragično, a estonski dirkač Ott Tänak in njegov sovoznik Raigo Molder sta spektakularno prevračanje, ki se je končalo v jezeru in s potopljenim dirkalnikom, preživela le dodobra premočena.
Nesreče na relijih so sestavni del tega športa, kljub velikim hitrostim pa se velika večina zaradi varnostnih mehanizmov in ojačanega vozniškega prostora konča brez resnejših posledic za udeležence. Povsem drugače je lahko, če se v kombinacijo nesreče vključi še voda - v tem primeru postane vse skupaj že nevarno.
Dirkalnik preživel deseturno potapljanje
A 27-letni Estonec je dokazal, da ima dobre živce, da zna hitro ukrepati in dobro plavati. Njegovi ekipi M Sport Ford pa je uspelo skoraj nemogoče - usposobili so avtomobil, ki je bil deset ur pod vodo, ter ga zadnji dan relija v Mehiki spet postavili na cesto. Estonski dirkač je z njim celo osvojil točko na zadnji hitrostni preizkušnji relija. Odslej ima dirkalnik novo ime, mehaniki ekipe M Sport Ford so ga krstili za TiTänak, seveda kot asociacijo na slavno potopljeno ladjo. Na srečo pa vsaj dirkača nista doživela usode pravega Titanika.
Dirkača sta na eni od petkovih hitrostnih preizkušenj zletela s ceste, na njuno smolo pa se je avto nato prevrnil po bregu in pristal v akumulacijskem jezeru. Kljub izjemno napetemu dogajanju sta ohranila mirne živce, v rekordno kratkem času, zgolj desetih sekundah, zapustila vozilo in odplavala na breg jezera. Dirkalnik pa je potonil v le 25 sekundah. Pri tem je sovoznik iz potapljajočega se avta celo rešil zapiske oziroma radar proge.
"Ko si v vodi in blizu tega, da se boriš za življenje, je težko kaj razmišljati. Vesel sem, da sem dobil to bitko. Krasen občutek. Doslej nisem vedel, da sem tudi tako dober plavalec," je nesrečo podoživel Tänak.
Oba dirkača reagirala hitro in preudarno
Tudi ljubitelji relija niso bili prikrajšani za razburljive trenutke, saj je vse posnela kamera v njegovem vozilu. "Takoj sva odpela varnostne pasove, avto se je že polnil z vodo. Za nekaj sekund sem ostal privezan nanj z žico za radijsko zvezo in sem že čutil, kako me vleče navzdol. Na srečo sem jo lahko odpel. Prekleto neprijeten občutek," je dejal Estonec.
A zgodba je imela tudi še zelo zanimivo nadaljevanje. Avtomobila sprva potapljači v motni vodi niso našli, šele po desetih urah pa so ga zvlekli na suho. Mehaniki so se takoj lotili dela in dobesedno garali celo noč. Zamenjali so skoraj vse mehanske dele, elektroniko, popravili motor, vzmetenje, nazadnje pa dirkalnik še temeljito očistili.
"Česa takega še nisem videl. Avto je bil cel dan pod vodo, fantje pa so ga spravili v red v samo treh urah. Ampak v naši ekipi pač znajo, vsa pohvala fantom," se kar ni mogel načuditi Estonec. Pokazal je, da ima tudi dober smisel za humor, saj sta se po prihodu v cilj dirkača za slikanje opremila z zdaj zanju nepogrešljivo dodatno opremo, potapljaškima maskama in dihalkama.
Race ne bo več slili v avto
V vsej razburljivi zgodbi velja izpostaviti še eno malenkost. Estonec je imel na armaturni plošči za srečo pritrjeno majhno gumijasto račko. Med razburljivim dogajanjem je seveda nista vzela s sabo, ostala je v avtu na dnu jezera, zdaj pa ji bo Tänak namenil bolj mirno življenje. "Race so navajene na vodo, zato ji ni hudega. A mislim, da je preživela dovolj, tako da je ne bom več silil v avto," je upokojitev svoje maskote za srečo napovedal Tänak.