"Zdaj je, torej, dokončno jasno, kdo je izgubil bitko med ponudniki programov in operaterji. Nastradali bodo edino potrošniki, ki bodo tudi za osnovno programsko shemo morali plačevati več," ugotavlja Boštjan Okorn z Zveze potrošnikov Slovenije.
Podražitev paketov, ki vključujejo televizijo, so zaradi plačevanja programov Pro plusa že napovedali Telekom, T-2 in Simobil.
Edina izbira je nazaj na anteno
"Glede na to, da so storitve podražili vsi operaterji, razen Telemacha (pa tudi pri njem se ne bi čudili, če bo podražitev objavil prej kot v letu dni), je trenutno praktično edina možnost nestrinjanja, da se potrošniki popolnoma odpovejo spremljanju televizijskih programov prek omrežij kabelskih oziroma IP-operaterjev in preklopijo na antenski sprejem. To je za večino, ki ima trojčka ali četvorčka kar velika žrtev, saj bodo morali med drugim urediti tudi novo naročnino za internet in mobilno telefonijo (pri četvorčku). Operaterji se tega seveda zelo dobro zavedajo," dodaja Okorn.
Osnovna shema naj bo osnovna
Okorn meni, da bi morali potrošnikom v osnovni programski shemi za ugodnejšo ceno ponuditi zgolj programe, za katere ne plačujejo izdajateljem, vsi plačljivi programi pa bi morali biti na izbiro v posebnih paketih.
"Na ta način bi potrošniki zares plačev le tisto, kar želijo gledati, zaradi ugodnejše cene pa bi bili programi tudi preko kabelske in IP-televizije dostopnejši najširšemu krogu slovenskih potrošnikov," so prepričani v zvezi potrošnikov.
Zdaj je tako, da skoraj ni paketa, v katerem ne bi bilo vsaj sto programov, njihova cena pa je med 15 in 20 evrov.
"Zveza potrošnikov Slovenije je že večkrat opozorila, da prodaja programskih paketov ni v prid potrošnikom, saj z nakupom paketa sicer pridobijo programe, ki bi jih radi gledali, zraven pa še mnogo tistih, za katere jim ni mar," so zapisali na svoji spletni strani.
Trg se je popolnoma izrodil
"Žal se je trg medijskih vsebin in operaterjev zanje v zadnjih dvajsetih letih pri nas popolnoma izrodil, operaterji še zdaleč niso samo to, ampak so tudi oglaševalci in ponudniki vsebin, zato je njihova moč bistveno previsoka, da bi lahko govorili o zdravem razvoju trga. Konkurenca je več kot samo izkrivljena," je prepričan Okorn.
Ponudnika vsebin sta dva od velikih štirih operaterjev: Telemach ima v lasti Sport Klub, Telekom pa svojo televizijo Planet TV, oba sta seveda tudi velika oglaševalca.
dezurni@zurnal24.si
Odgovor na FB strani Telekoma na vprašanje o skrbi za naročnike-povzetek bi se glasil-Jebe se nam za uporbanike:<br /><br />Telekom …
izgleda,da je posredi še kaj več,čudi me,da so politiki tudi tiho,čudno,izgleda, da jih je veliko,ki imajo prste v marmeladi,ker velikokrat …
Zakaj nihče ne naredi raziskave, za koliko se je gledanost Pro plusa zmanjšala, oziroma, za koliko se je povečala gledanost …