Meni namreč, da so pogoji predplačniškega razmerja nepošteni do potrošnikov. Če ponudniki ne bodo spremenili teh pogojev, bo ZPS vložila prijavo na Tržni inšpektorat RS.
Ponudniki imajo v splošnih pogojih, ki jih uporabljajo za predplačniške pogodbe, določeno, da potrošnik po določenem času (270 dneh) od zadnjega polnjenja izgubi vse dobroimetje na predplačniškem računu, ne glede na višino zneska.
Prav tako imajo ob prehodu iz predplačniškega v naročniško razmerje določen najvišji znesek prenosa. Prenese se lahko le dobroimetje do višine 20 evrov, kar se upošteva kot popust na mesečnem računu, so sporočili iz ZPS.
"Omenjeni pogodbeni pogoji po 24. členu zakona o varstvu potrošnikov štejejo za nepoštene, ker nasprotujejo načelu poštenja in vestnosti ter v škodo potrošnika povzročajo znatno neravnotežje v pogodbenih pravicah in obveznostih strank," je poudarila predsednica ZPS Breda Kutin.
Uporaba nepoštenih pogodbenih pogojev pa je po zakonu prepovedana in sankcionirana kot prekršek, je še navedla.
Podoben primer tudi v Nemčiji
Podoben problem dobroimetja so obravnavali tudi v Nemčiji, kjer je primer končal na sodišču. Nemško sodišče je razsodilo, da so takšna določila do potrošnika nepoštena, in prepovedalo njihovo uporabo, saj lahko potrošniki zgolj zaradi svoje neaktivnosti v kratkem času izgubijo visoke denarne zneske.
Stroški, ki jih ima mobilni operater le z vodenjem mobilne številke, takega nesorazmernega prikrajšanja potrošnikov ne opravičujejo, so še sporočili iz ZPS.
Pa kakšni predplačniški paketi, lepo vas prosim. Kdo sploh to še uporablja. Edino še na Simobilu na veliko vzrajajo in …
:) In ZPS je nek faktor na področju razlage ZVPot?
ne na dan...mislim na mesec!!! tiskarski škrat...;))