"Akviziterji zaenkrat neznanega podjetja pod krinko kampanje ZAMENJAJ in PRIHRANI potrošnikom "pomagajo" pri zamenjavi dobavitelja energije," so opozorili pri Zvezi potrošnikov Slovenije in pri tem dodali, da se je njihova kmapanja že uspešno zaključena in da niti tekom kampanje niti sedaj nimajo nobenih terenskih sodelavcev.
Pri ZPS so zato pripravili nekaj nasvetov, ki jih velja upoštevati sklepanju pogodb zunaj poslovnih prostorov.
- Če vas na domu obišče predstavnik podjetja, se prepričajte o identiteti osebe in o tem katero podjetje zastopa. Zahtevajte uradno identifikacijo in dokazilo o namenu prihoda. Dodatno lahko identiteto obiskovalca potrdite s klicem neposredno na podjetje, ki naj bi ga obiskovalec zastopal.
- Če je zastopnik pretirano vsiljiv ali noče zapustiti vašega doma, pokličite policijo na številko 113.
- Preverite ponudbo. Tudi če vam agent zagotavlja, da boste dosegli visoke prihranke, to ni nujno res – agent vam želi prodati svoj produkt in vaš prihranek ni nujno na vrhu lestvice njegovih prioritet.
- Zahtevajte ponudbo v pisni obliki in si vzemite dovolj časa, da jo primerjate z vašo obstoječo pogodbo in drugimi primerljivimi ponudbami na trgu.
- Ničesar vam ni potrebno podpisati takoj ob prvem obisku agenta – to celo odsvetujemo. Za podpis nove pogodbe se odločite le, ko poznate njeno vsebino ter vse pravice in obveznosti, ki vam jih prinaša.
- Predhodno morate prejeti tudi vse informacije o pogojih, rokih in postopku za uveljavljanje pravice do odstopa od pogodbe. Če vam podjetje ne poda informacij o pravici do odstopa od pogodbe, se rok za odstop od pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov, podaljša na 12 mesecev. Pri pogodbah o opravljanju storitev začne odstopni rok teči z dnem sklenitve pogodbe.