V okviru naravoslovnega dne in predavanja o spremembah, ki se zgodijo otroku med puberteto, so v osnovni šoli v Luciji razdelili higienske vložke določene blagovne znamke ter publikacije za otroke in starše, ki naj bi jih ti prebrali, češ da bodo lažje razumeli spremembe pri svojih otrocih. V publikacijah se je med drugim tako mogoče “podučiti” o tem, katere vložke uporabljati in kateri šampon pomaga pri prhljaju, ki je pogost pojav na lasišču med puberteto.
"Gre za zelo očitno oglaševanje. Z vidika tistega, ki trži, je to seveda 'kreativno', vendar je hkrati nasilno in pri ozaveščenih potrošnikih lahko doseže nasprotni učinek. Potrošnike in ravnatelje, ki imajo nalogo varovati šolski prostor, pa lahko ozavestijo mediji," komentira Janez Damjan, marketinški strokovnjak in predavatelj za trženje na ljubljanski ekonomski fakulteti.
Ravnateljica ni vedela
"Zaupala sem učiteljici naravoslovja, ki je organizirala predavanje, in medicinski sestri, ki je prišla iz lokalnega zdravstvenega doma. Strinjam se, da reklama ne sme prihajati v šolo; za pospeševanje prodaje in favoriziranje blagovnih znamk se ne sme zlorabljati šolskega prostora, otrok in tudi staršev," pravi Katja Arzenšek Konjajeva, ravnateljica šole. Brošure, ki jih je medicinska sestra po predavanju o puberteti skupaj z določeno blagovno znamko higienskih vložkov razdelila med učence, je v šolo poslala multinacionalka. "Vredno bi bilo raziskati, ali in kdo je bil morebiti motiviran za oglaševanje blagovne znamke, ta šola pa, kot slišim, ni edini primer tovrstne marketinške prakse," ugotavlja Damjan.
Ni prostor oglaševanja
Šola je vzgojno-izobraževalni zavod in njena dejavnost je zakonsko jasno opredeljena. "V zakonodaji je jasno opredeljena tudi avtonomija šolskega prostora in dejavnosti, ki niso povezane z vzgojo in izobraževanjem; lahko se izvajajo v javnem vrtcu oziroma šoli samo z dovoljenjem ravnatelja. Določba velja tudi za področje oglaševanja," poudarjajo na šolskem ministrstvu. Dodajajo, da bi šole morale kritično presoditi o izbiri načina posredovanja informacij ter kakovostnega učnega gradiva in pripomočkov, ki nikakor ne vsebujejo prikritega ali kakršnegakoli oglaševanja.
Podoben marketinški prijem si je nedavno privoščila tudi ena od bank v tuji lasti. V okviru nagradnega natečaja risbic učencev tretjega razreda je namreč zlorabila podatke ter njihove starše nato klicarila in jim ponujala posojila
V šolah je definitivno preveč oglaševanja, tako prikritega kakor tudi očitnega, kot v tem primeru... Ministrstvo pa kot ponavadi odgovornost …
Kaj pa kresničke, kapice, rumene rutice???<br />Na vsem tem je ime zavarovalnice, pa vseeno vsako leto delijo prvošolčkom. Na to …
Ni prav, da so otroci dobili oglase. Vendar so jih dobili tudi za slovenski zajtrk, prav tako pa je bila …