“Čas sanacije je odvisen od vrste in jakosti posameznih poškodb, sanacija najbolj kritičnih odsekov cest bo vsekakor izvedena še letos v kontekstu rednega letnega vzdrževanja,” trdijo na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet (OGDP) Mestne občine Ljubljana (MOL).
Zatrdili so, da ceste vsakodnevno pregledujejo ter jih sproti popravljajo s hladno in vročo asfaltno maso.
“Trenutno popravljamo samo luknje, toliko, da vzpostavimo prevoznost,” pravi Zvonko Šavor, direktor občinskega koncesionarja za vzdrževanje cest KPL. Zakurili so že svojo asfaltno bazo, na dan pa porabijo okoli 16 ton vroče in okoli pet ton hladne asfaltne mase oziroma “dva kamiončka”.
Nujna popravila vsak dan opravlja vsaj deset ekip delavcev.
Huda zima. Za celoletno vzdrževanje cest skupaj z zimsko službo je v letošnjem proračunu MOL namenjenega toliko denarja kot lani – dobrih 12 milijonov evrov. Ker je bila letošnja zima huda in so več denarja porabili za zimsko službo, ga bo ostalo manj za letno vzdrževanje, kar priznavajo tudi na MOL.
Stanje se po podatkih OGDP sicer iz dneva v dan spreminja.
“Že nekaj ur po krpanju se največkrat pojavijo nove udarne jame, deževje pa njihovo krpanje še ovira,” pojasnijo.
Huda zima, več škode
Letošnja zima je na občinskih cestah povzročila hujše poškodbe kot prejšnja leta.
Šavor meni, da je poškodb za vsaj polovico več kot lani, poleg tega pa so vsako leto hujše – tudi zato, ker so ceste vedno starejše.
Asfaltne površine v MOL so stare večinoma 20 ali 25 let, to pa je doba, v kateri bi jih morali obnoviti.
“Računamo, da je najmanj 30 odstotkov asfaltnih površin v mestu poškodovanih,” pove Šavor.
Po najnujnejšem trajno
Trajna sanacija cest je možna šele, ko so temperature višje in ko se odprejo asfaltne baze. “Trenutno je v izdelavi načrt, ki zajema vse ceste in ulice v MOL, na katerih so vidne poškodbe na cestišču,” pravijo v OGDP.
Po popisu poškodb se bodo odločili, katere ceste bodo obnovili najprej.