Potem pa se je zapletlo pri vlakih. Prva pomembna informacija, v aplikaciji Slovenskih železnic ne moreš videti, ali je na vlak mogoče dati kolo ali ne, ta podatek je le na njihovi spletni strani. Ok, preverim na spletni stran. Na ICS vlak, ki krene iz Ljubljane ob osmih, koles ne moreš dati. Na srečo je uro in pol kasneje mednarodni vlak, pri katerem je znak za kolesa, a hkrati opozorilo, da je število koles omejeno. Če želiš rezervirati prostor za kolo, to stane 3,50 evra, kar je 20 centov več kot ob koncu tedna stane vozovnica do Ptuja.
Nazaj smo nameravali ob štirih ali ob šestih. Ne, ni variante za kolesa. V nedeljo so le tri možnosti, da s Ptuja v Ljubljano prideš s kolesom: ob 5.08, ob 6.52 in ob 14.22. Prizadevni in prijazni zaposleni v klicnem centru Slovenskih železnic nama niso mogli pomagati, tako pač je. Če imaš kolo, lahko v soboto na Ptuj prideš šele malo pred dvanajsto, zapustiti pa ga moraš v nedeljo že pred pol tretjo. Od našega dvodnevnega izleta bi bili tako na Ptuju 26 ur.
Super poceni povratna IJPP vikend vozovnica za naju in dva otroka, ki sta starejša od šest let, bi stala 26 evrov, doplačilo za višjo vrsto vlaka 12 evrov, prevoznina za kolesa še 12, če bi želeli rezervirati prostor za kolo, bi nas to stalo 28 evrov (predvidevam, da je vključena tudi prevoznina). A kaj hočeš, ne moreš v nedeljo popoldan ostati s kolesi in otroki na Ptuju, upajoč, da se boš zasmilil sprevodniku. Skupaj v primeru rezervacije prostora za kolesa 66 evrov.
Za povratno potovanje z avtom bi bil strošek goriva približno pol manjši. Lahko vam je jasno, kaj je ostalo od moje genialne zelene ideje.
V resnici ne vem, ali je sredi septembra popoldanski vlak proti Ljubljani tako poln študentov, da nanj ni mogoče spraviti še nekaj koles. Če na vlaku dovoliš kolesa, jih je potem res toliko, da ogrožajo varnost potnikov in mažejo sedeže? Ne vem, bi bil pa vesel, če bi kdo to preveril in bi naslednjič znak, da so dovoljena kolesa, videl pri več vlakih. Pred časom sem v nedeljo pozno popoldan na vlak naložil kolo v Škofji Loki. Koles je bilo že veliko, najbrž trikrat več, kot je predvideno s kakšnimi pravilniki, a niso nikogar motila. Bilo pa je tudi veliko prijetno utrujenih kolesarjev, nekaj več prihodkov Slovenskih železnic in precej manj avtov na cesti.
janez.zalaznik@styria-media.si
Delal bom tako gužvo s svojim 20 let starim dizlom, da bo kar ojoj. Ne morejo me prisiliti, da sem …
Vlaki od Ventimilije do Genove so za kolesa brezplačni . Razdalja 100km ob kompletni Liturgijski obali , podaljšeku Francoske rivjere …
Bojo , bojo , kot mene v KP varnostnik ni pustil v avlo s kolesom vrednim več kot njegov avto …