"Prodal sem stanovanje in odjavil vse možne storitve, upravnika, elektriko, plin, televizijo, internet. Vse odjave so bile brezplačne, upravnik mi ni zaračunal nič, prav tako ne Gen-I, kjer sem imel elektriko in plin, niti RTV, samo Telekomu sem moral plačati stroške prekinitve, čeprav sva z ženo ostala njihova uporabnika mobilne telefonije, prekinil sem le paket, v katerem je bil še internet, saj ga ne potrebujem več. Prej pa je bilo v paketu vse, internet, televizija in naročnina za mobilni telefon," nam je sporočil bralec.
"Strošek prekinitve naročniškega razmerja znaša 10,95 evra. Navedenega stroška ne zaračunamo v primeru prekinitve naročniškega razmerja zaradi prehoda k drugemu operaterju, v primeru uveljavljanja pravice do odstopa od naročniške pogodbe zaradi spremembe pogojev storitev ali v primeru smrti naročnika," pojasnjujejo na Telekomu.
"Skladno s cenovno politiko in zakonodajo so cene storitev oblikovane na podlagi dejanskega vložka operaterja (stroška opreme, materiala, časa in dela), ki je potreben za njihovo izvajanje. Skladno s tem stroškov, ki družbi nastanejo ob prekinitvi naročniškega razmerja, ne moremo pavšalno vključiti v mesečno naročnino. Zato v ceniku storitev stroške prekinitve naročniškega razmerja transparentno navajamo kot samostojno postavko," pojasnjujejo.
Arhiviranje, poročanje ...
"Z izklopom storitev, zapiranjem uporabniškega računa in postopki, ki so vezani na arhiviranje in poročanje, je povezanih več sistemov, ki zahtevajo določene posege oz. delo in sodelovanje številnih zaposlenih. Zaradi operativnih stroškov sicer prekinitev naročniškega razmerja pri Telemachu skladno s cenikom obračunamo zgolj v višini 10 evrov, kar je znesek, ki je naveden v javno objavljenem in veljavnem Ceniku storitev družbe, ki predstavlja del naročniške pogodbe," pa razlagajo pri Telemachu.
Pri A1 "v skladu s cenikom, ki je del naročniške pogodbe" prekinitev pogodbe stane 9,99 evra. Kakšne stroške pokrijejo s tem, pa niso pojasnili.
T-2 računa dvojno, a za razliko od drugih le za fiksne pakete
Pri T-2 je strošek preklica naročniške pogodbe celo dvakrat tolikšen, znaša 20 evrov, a ga zaračunavajo samo v primeru prekinitev naročnin na fiksne storitve, za mobilne pakete pa ne.
"Namen stroška preklice pogodbe ni otežitev prekinitve pogodbe ali prehoda k drugemu operaterju, temveč gre za dejanske stroške, ki operaterju nastanejo ob prekinitvi naročniškega razmerja," pravijo.
"Z zaračunanim stroškom v višini 20 evrov si povrnemo le del dejanskih stroškov, ki so nastali ob preklicu pogodbe oziroma priključitvi priključka. V skladu z veljavno Vzorčno ponudbo za razvezan dostop do krajevne zanke in skupno lokacijo je namreč družba ob prenehanju naročniškega razmerja nacionalnemu operaterju, lastniku bakrenega omrežja, dolžna plačati izvedbo izključitve storitve polno razvezanega dostopa, katere cena znaša 10,96 evra z DDV. Poleg tega ob izključitvi priključka naši družbi nastanejo tudi stroški zaradi izvedbe posega v telekomunikacijski centrali (odstranitev sukanega para z delilnika in omrežne opreme), izvedba dekonfiguracije omrežne opreme ter izvedbe dekonfiguracije morebitnih uporabniških podatkov z opreme. Operaterju pa nastanejo tudi administrativni oziroma poštni stroški zaradi pošiljanja obvestila o preklicu ter poziva k vrnitvi telekomunikacijske opreme ter stroški zaradi izvedbe spremembe statusa v naročniških evidencah," pojasnjujejo.
Dodajajo še, da za razliko od nekaterih drugih operaterjev, ne uveljavljajo enomesečnega odpovednega roka in tako uporabnikom, ki se odločijo za prekinitev naročniškega razmerja, ne povzročamo še dodatnih stroškov v obliki enomesečne naročnine. Stroška prekinitve pogodbe ne računajo ob prehodu med posameznimi paketi.
Tega nismo zaračunavali nikoli
"Družba GEN-I gospodinjskim odjemalcem, torej fizičnim osebam nikoli doslej ni zaračunavala stroškov prekinitve pogodbe," pa pravijo v največjem dobavitelju elektrike pri nas. "Zadovoljne stranke so za nas ključnega pomena, zato jim dajemo prosto možnost zamenjave dobavitelja. Verjamemo namreč, da zadovoljne stranke ne iščejo novega dobavitelja in zaupajo v nas, kvaliteto naših storitev brez skritih stroškov," pravijo in dodajajo, da ne pogojujejo niti pristopa k akcijam, poleg tega lahko vsak izstopi iz akcije brez kakršnekoli pogodbene kazni. Kakšne stroške imajo s prekinitvami pogodba pa ne razkrivajo, saj je to interna stvar podjetja.
Pri Elektro energiji lahko vsak, ki nima ponudbe z zajamčneno ceno za določeno časovno obdobje, kadarkoli brezplačno in brez odpovednega roka odstopi od pogodbe. Kdor pa je izbral zajamčeno ceno za določeno obdobje in pogodbo prekine prej kot v enem letu, mu lahko zaračunajo petino energije, ki bi mu jo izstavili do konca enega leta po sklenitvi pogodbe. Če bi torej od pogodbe odstopil po desetih mesecih, bi mu za preostala meseca lahko zaračunali petino njegove povprečne porabe elektrike (brez dodatkov).
Tudi pri Energetiki Ljubljana uporabnikom, ki niso vezani s kakšno akcijo, odstopa od pogodbe ne zaračunavajo, tisti, ki koristijo akcijo, pa morajo v primeru odstopa plačati 15 evrov. "Med pogoji sodelovanja so navedeni tudi stroški predčasnih odpovedi oz. prekinitve akcije. Le-ti znašajo simboličnih 15 evrov. S tem zneskom so pokriti stroški postopkov in vodenja akcije za posameznega odjemalca," pravijo.
Tega ne računata niti največji banki
V NLB pravijo, da zapiranja računa za fizične osebe ne računajo, prav tako te storitve ne računajo niti v NKBM, razen če je račun odprt manj kot pol leta. V tem primeru zapiranje stane 15 evrov.
janez.zalaznik@zurnal24.si
Zelo smešno je brati izgovore za teh lopovov. Zelo drago ti več let prodajajo meglo, na koncu pa ti ko …
Najvecji banki ne zaracunata, ker bosta z novimi paketi svinjsko zasluzili. Ljudje tezko menjajo gate.
Ve se da je TELEKOM uporabnikon najmanj prijazen, hkrati pa čepi na davkoplačevalskem denarju vseh slovencev