Po tem, ko je že dober mesec po uvedbi elektronskega cestninjenja za tovorna vozila zmanjkovalo tablic DarsGo, na Darsu zdaj zagotavljajo, da jih je na zalogi ponovno dovolj. V juliju so dobili zalogo 30.000 naprav DarsGo, v prvem tednu avgustu jih pričakujejo še 50.000 in v oktobru še dodatnih 50.000.
Odgovorov na vprašanja, koliko naprav je zmanjkalo v vmesnem obdobju, nismo dobili. V sistemu je po pojasnilih Dars namreč trenutno registriranih okrog 197.000 vozil, razdeljenih je bilo okrog 166.000 naprav, vendar razlika med registriranimi in razdeljenimi napravami DarsGo, ne pomeni, da je bilo do sedaj zanje sploh poskušano pridobiti napravo. Posamezna podjetja so vozila namreč registrirala že predhodno preko splet ali na DarsGo servisih, četudi vozila sploh še niso bila v Sloveniji. "Tovrstne registracije so pogoste, ker se z njimi zelo skrajša postopke pridobitve naprave DarsGo, ko jo vozilo dejansko potrebuje. Na ta način želijo podjetja zmanjšati možnost napak pri vnosu podatkov o podjetjih in vozilih, kar je težje zagotoviti, če celoten postopek registracije izvajajo vozniki sami, obenem pa samo z registracijo še ne nastane obveznost plačila administrativnih stroškov," izpostavlja Marjan Koler, predstavnik družbe Dars.
Voznikom tovornjakov, ki zaradi pomanjkanja naprav ne bi dobili, je Dars zagotavljal, da bodo po njihovi registraciji cestnino zaračunali na podlagi videonadzora. Pri koliko vozilih oziroma vožnjah so to tudi dejansko naredili, na Dars ponovno ne odgovarjajo, saj so se po njihovih pojasnili nekatera vozila v tem času pojavila večkrat na daljših razdaljah, druga manjkrat ali samo enkrat. Cestino na podlagi posnetkov voženj pod nadzornimi portali brez naprav DarsGo pa naj bi "zaračunali za vsa vozila, ki so jih na ta način zaznali“.
Dars je bil, kot je razkril časnik Dnevnik, na prenizko naročilo tablic sicer opozorjen v revizijskem zahtevku na Državno revizijsko komisijo (DVK), ki ga je vložil Kapsch TrafficCom še pred koncem razpisnega postopka. DVK je zahtevano število tablic v razpisu opredelila kot "Darsovo poslovno odločitev".
Kar nekaj voznikov, ki doslej niso registrirali vozila ali so prirejali podatke, pa je Dars kaznoval. Do sedaj so izdali skoraj 3.500 plačilnih nalogov iz naslova plačevanja cestnine za vozila nad 3,5 t največje dovoljene mase, približno enakomerno po mesecih. Najpogostejša kršitev je, da vozila niso opremljena z napravo DarsGo, sledita vožnja s prenizkim nastavljenim številom osi ter negativno stanje dobroimetja na računu vozila.
Zaračunavanje dvojnih transakcij odpravili, manjkajoče transakcije še optimizirajo
Darsu in voznikom tovornjakov, ki naj bi sicer sistem že dodobra osvojili, nekaj težav še povzroča posamično nezaznavanje transakcij. "Vozniki niso dolžni ničesar obveščati, ampak mora to zaznati sistem in manjkajoče transakcije samodejno dodati. Ker je pri tej samodejni zaznavi potrebno upoštevati več faktorjev, predvsem potreben čas vožnje od enega do drugega portala, je nekatere parametre potrebno še dodatno optimizirati," pravijo na Darsu, kjer naj bi sicer generalne napake odpravili prejšnji mesec, zaračunavanje dvojnih transakcij pa že v aprilu.
Napovedani dodatni milijoni pod vprašajem?
Čeprav je Dars napovedoval, da bi lahko na letni ravni s pomočjo elektronskega cestninjenja tovornih vozil nad 3,5 tone pridobili okoli osem odstotkov oziroma 20 milijonov evrov več - po novem lahko zaznajo tudi voznike, ki so se izogibali cestninskim postajam, in posledično zaračunajo med osem in devet odstotkov kilometrov več -, je povsem možno tudi, da so bile njihove napovedi preuranjene.
"Bistvena razlika s prejšnjim sistemom, ko je večina občasnih uporabnikov plačevala 100-odstotno cestnino neposredno na cestninskih postajah, brez pravice do plačila znižane cestnine glede na EURO-emisijski razred, pa je, da morajo biti sedaj vsa vozila, tudi tista, ki samo enkrat uporabijo cestninsko cesto, registrirana v sistem in vozniki (stranke) ob registraciji predložijo tudi podatke o EURO-emisijskem razredu," pravijo na Darsu in dodajajo, da to pomeni, da je delež tistih, ki plačujejo znižano cestnino, višji kot v starem sistemu. Ob nespremenjeni cenovni politiki tako prihodki po pričakovanju ne bodo sledili naraščanju števila zaračunanih kilometrov.
Dars bo polletne nerevidirane računovodske izkaze, ki bodo prvi pokazatelj finančne uspešnosti sistema, objavil konec prihodnjega meseca.
To je najboljše delo, ki ga zasluži. Prejel sem prvi mesec 29358 € za delo 3 ure na dan. Začel …
Bebci na darsu in drugi, ki te predpise sprejemajo: namesto, da bi tistim, ki presegajo emisije zaračunali več, raje tistim, …