Ustavno sodišče je ugotovilo, da zakon o poroštvu Slovenije za zagotavljanje finančne stabilnosti v območju evra ni v neskladju z ustavo. Iz tega zakona finančno pomoč črpa Irska. Presojo ustavnosti so zahtevale opozicijske poslanske skupine SDS, SLS in SNS.
Opozicija je izrazila dvom v ustavnost zakona, glavni očitki pa so bili, da je znesek predvidenega poroštva Sloveniji v višini 2,073 milijarde evrov nesorazmeren, saj predstavlja skoraj četrtino državnega proračuna, s čimer se ogroža finančna stabilnost države.
Ustavno sodišče je ugotovilo, da 149. člen ustave res predvideva, da so posojila v breme države in poroštva države dovoljena le na podlagi zakona, zato najem posojil in prevzemanje poroštev zahteva posebno odločitev DZ v obliki zakona.
Po mnenju sodnikov ta ustavna določba predvideva tudi, da mora zakon, s katerim se prevzema poroštvo, vsebovati jasne obveznosti, ki jih prevzema država.
Na tej podlagi ustavno sodišče ocenjuje, da zakon ni v neskladju z ustavo, saj je bil za poroštvo sprejet poseben zakon, obveznosti države pa so v njem določene. Določeni so namen, instrumenti financiranja, višina in trajanje poroštva ter dolžnik. Zakon opredeljuje eno samo poroštvo države v višini 2,073 milijarde evrov. Ta se ne uveljavlja naenkrat, temveč zgolj po potrebi. Zato po mnenju ustavnega sodišča ni treba, da se za vsako unovčenje sprejema poseben zakon.
Neutemeljen je po njihovem tudi očitek vlagateljev zahteve za presojo ustavnosti, da morajo biti vsi prihodki in izdatki države zajeti v proračunu. Ustavno sodišče ugotavlja, da je vlada v proračunu zajela vsa sredstva, ki jih je Slovenija morala prispevati za zagon posebne družbe v Luksemburgu. Ta namreč izvaja začasni mehanizem za zaščito evra.