“Zakon o delovnem času in obveznih počitkih mobilnih delavcev, ki je kljub neodobravanju službe vlade za zakonodajo že v parlamentarni proceduri, je pravo skrpucalo, saj pomeni le poslabšanje položaja mobilnih delavcev,” opozarja Milan Mesarič, predsednik sindikata KNSS Neodvisnost, ki se bojuje tudi za pravice voznikov Veolie Transporta.
Za čakanje niso krivi sami
“Diskriminatorno je, da vozniki avtobusov za čas, ko čakajo, prejmejo zgolj 30-odstotno plačilo. Delavec ni sam kriv, če vodilni ne zmorejo delovnih obveznosti razporediti drugače,” pravi Mesarič. Vozniki avtobusov naj bi bili namreč podjetju na voljo tudi do 14 ur na dan, v tem času pa iztržijo zgolj osem ur efektivnega dela.
Vsiljevanje delovnih nalog
“Čas razpoložljivosti se izkorišča tako, da se ga vsiljuje in potiska v delovne naloge, kot so kratki linijski prevozi ter mestni in primestni promet,” dodaja Betka Škerlak, izvršna sekretarka sindikata, v katerem menijo tudi, da jih ne obravnavajo enako kot svobodne sindikate. “Sindikalisti se povezujejo z ljudmi, ki so v institucijah, in skupaj delajo v škodo lastnega članstva,” meni Mesarič.
Kljub temu pa podpira stavko v javnem sektorju. “Ministrica vendar mora vedeti, kaj je podpisala, in podpisala je, da ti ljudje nekaj dobijo, ne da se jim jemlje stran,” sklene Mesarič.
"Zakon je skrpucalo brez primere!"
Vozniki avtobusov. Tudi po spremembah bodo za čas čakanja dobili zgolj 30-odstotno plačilo.