V Mercatorjevih trgovinah je bil v zadnjih treh mesecih znižan eden od produktov blagovne znamke Radenska - 1,5-litrska plastenka z okusom limone. Stala je 0,92 evra.
Šlo je za akcijsko ceno v okviru Mercatorjevega projekta "Trajno znižano". Redna cena 1,5-litrske plastenke pred uvedbo projekta je znašala 1,09 evra.
Le nekaj decimetrov stran, na isti polici, je bila tudi pollitrska plastenka iste pijače. Ta je stala 0,94 evra, torej dva centa več kot 1,5-litrska različica. Zakaj je prišlo do te anomalije?
"Kot proizvajalec lahko maloprodajno ceno naših izdelkov zgolj priporočamo, medtem ko je končna odločitev o ceni v rokah trgovca, ki jo oblikuje na podlagi svoje prodajne strategije. Ta strategija pogosto vključuje tudi različne promocijske akcije, ki vplivajo na končne cene," so dodali pri Radenski.
Proizvodnja večjih je cenejša
Cenovna anomalija je povezana predvsem s stroški izdelave embalaže. Večje plastične embalaže so bolj pogosto kot manjše proizvedene v večjih količinah, kar zmanjšuje stroške izdelave. Manjše plastenke lahko zahtevajo bolj natančno in tako dražjo obdelavo, kar povečuje stroške.
Pri izdelavi manjših plastenk se relativno pridela več odpadkov kot pri izdelavi večjih, poleg tega je pri manjših embalažah praviloma dražje tudi pakiranje.
dezurni@styria-media.si
Logično. V čem je problem? Gre za TRŽNO ravnanje. Kot je znano, imamo v tržnem gospodarstvu prosto oblikovanje cen!
Ja , res se vprašam, zakaj je pa pol litra NAVADNE vode na Petrolu 1,40 EUR, lupijo nas kot banane, …
Odgovor je enostaven - ker lahko.