Novi davek bo zamenjal dosedanjo progresivno obdavčitev na podlagi prostornine motorja, po novem pa bodo veljale različne stopnje davka glede na izpuste ogljikovega dioksida.
Najmanj bodo obdavčeni avtomobili, z izpusti CO2 v višini do 110 gramov na kilometer in ki za gorivo uporabljajo bencin oziroma utekočinjen naftni plin, najbolj pa tisti z več kot 250 grami izpustov CO2 na kilometer in dizelskim gorivom. Za hibridna in električna vozila oziroma vozila na drug pogon bo veljala lestvica za bencinska vozila. Osnova za obračun davka bo ostala prodajna cena.
Novela poleg tega širi obdavčitev tudi motorna kolesa ter kolesa in podobna vozila s pomožnim motorjem z bočno prikolico ali brez nje. Pri teh bo stopnja davka sicer odvisna od moči motorja, tako kot tudi pri bivalnih vozilih.
Bolj zeleno, bolj poceni
Lestvica naj bi bila zasnovana tako, da bodo okolju bolj prijazna vozila manj obdavčena, vlada pa si za leto 2011 obeta 27,8 milijona evrov prihodkov s tega naslova.
V Sekciji za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije spremembe sicer v glavnem pozdravljajo, a opozarjajo, da je bila pri novih vozilih doslej najvišja stopnja obdavčitve 13 odstotkov, po novem pa bo ta lahko v posebnih primerih znašala tudi do 37 odstotkov.
Cene še neznane
Za koliko se bodo zaradi novele zakona spremenile maloprodajne cene novih avtomobilov, slovenski prodajalci pred uvedbo novele niso želeli napovedovati. Več bodo pripravljeni povedati šele v prihodnjem tednu, ko se bo zakon začel uporabljati in bodo objavili nove uradne cenike.
Pač pa so že pred začetkom uporabe novele opozorili, da nižja obdavčitev določenih vozil ne bo samodejno pomenila tudi njihove nižje ceno in obratno.