“V zadnjih petih letih so na nacionalnem preverjanju znanja (NPZ) iz matematike in slovenščine učenci 9. razredov iz Pomurja in Podravja najpogosteje uvrščeni na zadnja mesta,” pojasnjuje Janez Bečaj, predsednik državne komisije za nacionalno preverjanje znanja. Najboljše pa so se uvrščali učenci iz Goriške in Osrednjeslovenske regije.
Letos minimalne razlike. Na NPZ devetošolcev so v šolskem letu 2009/10 najboljši skupni rezultat dosegli učenci iz Osrednjeslovenske regije (64,66 %), sledita Gorenjska in Goriška regija (obe 62,93 %). Podravska (59,10 %) in Pomurska regija (58,08 %) sta dosegli najslabši rezultat.
Pomurje – slabše možnosti
Irena Kumer, predstojnica murskosoboške enote Zavoda Republike Slovenije za šolstvo, pa pojasni, da so možni vzroki za nižje dosežke socialno-ekonomski dejavniki, in poudarja, da med učenci ni motivacije za reševanje teh preizkusov, ki ne sestavljajo obvezne ocene. Majhno motiviranost učencev potrdi tudi Rado Wutej, nekdanji vodja aktiva ravnateljev mariborskih osnovnih šol (OŠ) in ravnatelj OŠ Rada Robiča Limbuš: “Za učence ti rezultati nimajo nobene vrednosti in njihov pristop je bolj z levo roko.”
Bečaj odgovarja, da niso pomembne razlike, temveč da je nekdo vedno prvi in nekdo zadnji, ter pojasnjuje: “Nekje morajo biti vzroki, da ima nekdo vedno prednost in da je določena regija vedno zadnja. Če bi bil to slučaj, bi se regije izmenjevale.“