Število voženj v nasprotno smer na avtocesti je letos do konca julija že skoraj preseglo število v celotnem lanskem letu. Letos so jih do konca julija na Darsu potrdili 34, lani pa v celotnem letu 36.
Po navedbah Darsa ti vozniki najpogosteje zapeljejo v nasprotno smer na izvozu z avtoceste ali pa se pri vožnji v pravilni smeri na avtocesti obrnejo in začnejo voziti v nasprotno smer. V večini primerov kršitelji avtocesto zapustijo še pred prihodom policije. Kjer ni kamer ali drugih dokazov, primera ni mogoče potrditi, pravijo. Ob tem dodajajo, da le na približno sedmini od skupno nekaj manj kot 620 kilometrih obstoječega avtocestnega omrežja sistem takšno vožnjo zazna avtomatsko.
Zadnji primer vožnje v napačno smer se je zgodil danes na pomurski avtocesti, ko je voznik vozil v nasprotno smer med Mariborom in Lendavo. Na srečo vožnja v napačno smer ni terjala nesreče.
Za takšno početje je sicer zagroženih 1200 evrov kazni in 18 kazenskih točk.
Koliko je žrtev, se ne ve
Kot pravijo na Generalni policijski upravi, se policija odzove na vsako obvestilo o vožnji v napačno smer. Uspešnost ustavitve kršitelja - letos so jih ustavili in izsledili 11 - je v največji meri odvisna od oddaljenosti policijske patrulje od mesta kršitve oz. storilca. Točnega podatka o zaznanih vožnjah v napačno smer za letos nimajo, prav tako ne podatka o tem, koliko voženj v napačno smer se konča z nesrečo ali s smrtnim izidom, ker jih v taki obliki statistično ne obdelujejo.
Voznikom, ki na avtocesti opazijo vožnjo v napačno smer, svetujejo, naj takoj zmanjšajo hitrost, vključijo vse štiri smernike in se umaknejo takemu vozilu. Takoj, ko je varno, naj o taki vožnji tudi čim prej obvestijo policijo na številko 113. Večja verjetnost je, da bo vozilo v napačni smeri pripeljalo po njegovi desni strani, torej po prehitevalnem pasu.
Pri večini vzrok neznan
Na Darsu so sicer leta 2015 naročili analizo, da bi ugotovili, kaj so najpogostejši razlogi, da nekdo na avtocesti zapelje v nasprotno smer.
V dveh tretjinah primerov razlogov niso mogli ugotoviti, pri tistih, ki so jih, pa se je izkazalo, da so najpogostejši razlogi uživanje psihoaktivnih substanc (v 13,4 odstotka primerih), težave z orientacijo in zmedenost (v 10 odstotkih) ter duševne in fizične omejitve voznikov (v 3,4 odstotka primerih).
Opažajo tudi velik porast starejših voznikov, ki vozijo v napačno smer, zato menijo, da bi morali sistem zdravniških pregledov po 60. letu zaostriti. Prav tako so prepričani, da bi morali bolj nadzirati osebe z demenco, bolnike z močnimi zdravili in slabovidne.
Za vožnjo v nasprotno smer na AC denarna kazen ni upravičena , ker se to dejanje zgodi nenamerno , podzavestno …
Pri vsej tej znanosti raznih kvazi strokovnjakov in ne vem kakšnih debilih z visokimi nazivi v varnosti o cestnem prometu …
Kako ni kamer?? Najmanj na vstopnih in izstopnih postajah so oz. bi morale biti, to pa verjetno ni taka umetnost …