Ministrstvo za notranje zadeve (MNZ) ima 2.490 vozil zavarovanih pri Adriaticu Slovenici. Lani je za zavarovalne premije odštelo nekaj manj kot 1,5 milijona evrov. Ministrstvo za obrambo (Mors) ima sto vozil več, a je kljub temu za zavarovanje pri Zavarovalnici Triglav odštelo le dobrih 370 tisočakov.
Največ za specialce
Najvišjo premijo, skoraj sedem tisoč evrov na leto, MNZ plačuje za oklepnik, ki ga uporablja specialna enota policije. Vozilo za prevoz varovanih oseb in vozilo s termovizijo, ki ga uporabljajo za nadzor državne meje, sta zavarovani s premijo 6.600 evrov.
Zavarovanje patrij ugodno
Na Morsu najvišje zavarovanje plačujejo za dve motorni kolesi, za vsako 632 evrov. Je pa presenetljivo poceni zavarovanje za Patriine osemkolesnike. "Letna zavarovalna premija za to bojno vozilo je enaka kot za tovorno vozilo. Premija je 115 evrov in za vozila, ki so v uporabi v Afganistanu, ni višja," sporočajo z Morsa.
O poenotenju pa nič
Urad vlade za komuniciranje smo vprašali, zakaj država zavarovanj vladnih in ministrskih vozil ne poenoti, saj bi tako iztržili ugodnejše premije, a nam do zaključka redakcije niso odgovorili.
"Poleg karakteristik voznega parka in zahtev po širini kritja na višino premije vplivajo administrativni stroški zavarovanja na enoto, ki se lahko z obsegom posla optimirajo," na vprašanje, kakšne ugodnosti bi ponudili zavarovancu, če bi ta pri njih zavaroval dodatnih tri tisoč vozil, odgovarjajo v Zavarovalnici Triglav.
Pri Adriaticu Slovenici pa poudarjajo, da pri "prevzemanju rizikov povečanje količine ne pomeni samodejnega znižanja premije in dodatnih ugodnosti. Pomembna je ocena rizika kot celota."
Ja zlo, sam eno majhno pomanjkljivost imajo, ki se imenuje : NEODGOVARJAJOČE VOZILO ZA SESTAV BOJNE SKUPINE PO NATO STANDARDU …
No, to pomeni, da so Patrie dobra vozila in so se na takratnem obrambnem ministrstvu pravilno odločili.