Za en mesec vadbe celoletna članarina

Foto: Boštjan Tacol
Foto: Boštjan Tacol
Mnoga športna društva ali klubi ob vpisu na njihovo vadbo ali tečaj zaračunavajo članarino. Zakonsko s tem ni nič narobe, če imajo tako določeno v statutu in če članske pogodbe avtomatično ne podaljšujejo.
Oglej si celoten članek

"Otroka sem vpisal na telovadbo, pri čemer sem poleg mesečne vadnine moral plačati še članarino za eno leto," pravi oče male deklice, ki se mu tovrstno početje športnih društev in klubov zdi sporno. "Moti me, da je potrebno za skoraj vsak tečaj ali vadbo plačati tudi članarino, ki se obračuna za celo leto in znaša včasih tudi več deset evrov, poleg tega, da že plačaš za njihovo mesečno storitev." 

Zakonsko ni nič narobe

Na tržnem inšpektoratu pojasnjujejo, da samo zaračunavanje članarine ni sporno. "Zakon o društvih v 9. členu med drugim določa, da mora temeljni akt društva vsebovati tudi pogoje in način včlanjevanja ter prenehanja članstva ter pravice in obveznosti članov," pojasnjuje glavna tržna inšpektorica Andrejka Grlić

Društva morajo ob tem že v svojem statutu navesti, da je za članstvo potrebno plačati članarino in da so člani društva dolžni plačevati članarino. "Samo zaračunavanje članarine torej ni v nasprotju z zakonom, če ima društvo kot rečeno obveznost plačevanja članarine dolečeno s svojim statutom."

Sporna praksa nekaterih

Temu pritrjujejo tudi na Zvezi potrošnikov Slovenije, kjer pa obenem opozarjajo na sporno prakso nekaterih ponudnikov, ki letne članske pogodbe avtomatično podaljšujejo, če potrošnik pogodbe ne odpove nekaj mesecev pred potekom akutualnega leta. "V izogib neprijetnostim zato potrošnikom priporočamo, da pri odločitvi za ponudnika vadbe podrobno preverijo in upoštevajo ne le ugodnosti, ki jih ponudnik nudi, ampak tudi obveznosti, ki izhajajo iz takšnega pogodbenega razmerja," svetuje Jasmina Bevc z ZPS. 

Članarina prinaša tudi ugodnosti

"Ponudba na našem trgu je raznolika - od klubov, ki vadbo nudijo svojim članom ob plačilu članarine, kar običajno pomeni tudi dodatne cenovne in druge ugodnosti za člane, do ponudnikov, kjer je posamezne obiske ali posamezne tečaje možno obiskovati brez včlanitve," pojasnuje Bevčeva. "Potrošniki smo tisti, ki imamo možnost izbire takšne storitve, ki najbolj ustreza našim potrebam."

Potrošnik je tisti, ki izbere

Pri ZPS ob tem svetujejo, naj cena ne bo sonvono vodilo - bistvena je vsebina ponudbe in kvaliteta storitve, za katero se odločamo. "S primerjavo različnih ponudb gotovo lahko najdemo takšno, ki je primerna za nas ali našega otroka."

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.