Prodaja se ne poveča v vseh oddelkih enako. V Sparu tako beležijo bistveno večji dvig prodaje od povprečja v kategorijah igrač in sladkarij. Na mimovrste.si se poveča prodaja v vseh oddelkih, kjer so artikli, ki so primerni za darila. Rast pa beležijo tudi v tehničnih oddelkih, predvsem na oddelkih računalništvo, avdio-video in telefonija.
Nov trend opažajo v Mercatorju. Poleg nakupovanja izdelkov za praznično mizo, obdaritev in okrasitev ter tradicionalnih izdelkov za obdaritev, kupci posegajo po domačih izdelkih, ki so primerni kot darila. "Denimo domače marmelade, olja, vina, potice, domače pecivo, domači čaji in podobno,“ naštevajo.
Porast nakupov beležijo tudi v Big Bangu, kjer se poveča povpraševanje v kategorijah, kot so telefoni, tablice, televizorji, aparati za osebno nego. "Povečano je povpraševanje po pametnih telefonih in tudi po nišnih kategorijah, kot so na primer kavni aparati,“ dodajajo.
Kupci so bolj previdni
"Kupci izbirajo izdelke glede na priložnost oziroma namen. Posegajo tako po znižanih izdelkih, kot tudi po darilnih paketih in praznični ponudbi,“ pravijo v Sparu. "Kupci so v prazničnih dneh pri nakupih gospodarni in premišljeni, zato so tudi darila skromnejša. Kupci izbirajo cenejše izdelke, kar je v skladu s trenutno situacijo.“
Cenovno občutljivost kupcev opažajo tudi na mimovrste.si, pravi direktorica Lea Benedejčič. Pred nakupom se kupci pozanimajo o številnih informacijah o ceni, lastnostih in kakovosti artikla. "Kljub temu pričakujemo 20-odstotno rast prodaje v primerjavi z istim obdobjem lani,“ so optimistični pri spletnem trgovcu, kjer v zadnjem četrtletju beležijo tudi za 100 odstotkov več nakupov kot sicer.
Spremembe v obnašanju kupcev od leta 2009 opažajo tudi pri Mercatorju. "Gre za bolj načrtno nakupovanje. Nakupi se razporedijo na dva meseca, preudarni izkoristijo ugodne nakupe in akcije že novembra, več se kupuje v akcijah."