Za darila od mobilnikov do domačih marmelad

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Trgovci, ki se konca leta veselijo zaradi povečane prodaje, opažajo, da so kupci čedalje bolj cenovno občutljivi in gospodarni pri nakupih.
Oglej si celoten članek

Prodaja se ne poveča v vseh oddelkih enako. V Sparu tako beležijo bistveno večji dvig prodaje od povprečja v kategorijah igrač in sladkarij. Na mimovrste.si se poveča prodaja v vseh oddelkih, kjer so artikli, ki so primerni za darila. Rast pa beležijo tudi v tehničnih oddelkih, predvsem na oddelkih računalništvo, avdio-video in telefonija.

Nov trend opažajo v Mercatorju. Poleg nakupovanja izdelkov za praznično mizo, obdaritev in okrasitev ter tradicionalnih izdelkov za obdaritev, kupci posegajo po domačih izdelkih, ki so primerni kot darila. "Denimo domače marmelade, olja, vina, potice, domače pecivo, domači čaji in podobno,“ naštevajo.

Porast nakupov beležijo tudi v Big Bangu, kjer se poveča povpraševanje v kategorijah, kot so telefoni, tablice, televizorji, aparati za osebno nego. "Povečano je povpraševanje po pametnih telefonih in tudi po nišnih kategorijah, kot so na primer kavni aparati,“ dodajajo.

Kupci so bolj previdni

"Kupci izbirajo izdelke glede na priložnost oziroma namen. Posegajo tako po znižanih izdelkih, kot tudi po darilnih paketih in praznični ponudbi,“ pravijo v Sparu. "Kupci so v prazničnih dneh pri nakupih gospodarni in premišljeni, zato so tudi darila skromnejša. Kupci izbirajo cenejše izdelke, kar je v skladu s trenutno situacijo.“

Cenovno občutljivost kupcev opažajo tudi na mimovrste.si, pravi direktorica Lea Benedejčič. Pred nakupom se kupci pozanimajo o številnih informacijah o ceni, lastnostih in kakovosti artikla. "Kljub temu pričakujemo 20-odstotno rast prodaje v primerjavi z istim obdobjem lani,“ so optimistični pri spletnem trgovcu, kjer v zadnjem četrtletju beležijo tudi za 100 odstotkov več nakupov kot sicer.

Spremembe v obnašanju kupcev od leta 2009 opažajo tudi pri Mercatorju. "Gre za bolj načrtno nakupovanje. Nakupi se razporedijo na dva meseca, preudarni izkoristijo ugodne nakupe in akcije že novembra, več se kupuje v akcijah."

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.