Najprej si morate aplikacijo Drajv naložiti na svoj telefon. Če tega še niste storili, lahko to naredite tukaj.
Zjutraj se v službo peljite brez prižgane aplikacije in izračunajte oziroma na potovalnem računalniku spremljajte, koliko goriva ste porabili. Vozite kot ponavadi. Ko pa se boste odpravljali domov, prižgite aplikacijo Drajv in se držite cestno-prometnih predpisov. To ne pomeni polžje vožnje, temveč zgolj vožnjo znotraj okvirjev, ki jih nalagajo predpisi.
Kaj lahko pričakujete? Vsekakor se vam bo z uporabo Drajva zmanjšala poraba goriva, je dokazal naš test.
Po isti poti smo se peljali dvakrat. Prvič nismo bili pozorni na presunkovito zaviranje in pospeševanje, pohodili smo plin, tudi ko ni bilo treba.
V drugo pa smo prižgali aplikacijo Drajv ter poskušali zmerno zavirati, nismo pretirano pospeševali, poleg tega pa smo se poskušali držati omejitev. Vedni sicer ni šlo, a tudi odstopanja niso bila previsoka. Nad rezultatom smo bili presenečeni. Po naših izračunih smo med drugo vožnjo in ob uporabi aplikacije Drajv porabili kar za pol litra goriva manj na 100 kilometrov, kar pa v tednu dni nanese skoraj štiri evre, v mesecu dni ob dnevnih vožnjah pa okoli 15 evrov. In to ob praktično enakem potovalnem času.
Pet nasvetov, ki vam bodo skupaj z aplikacijo v pomoč
Seveda vam aplikacija kot takšna ne bo v pomoč, če se ne boste držali pravil oziroma upoštevali navodil, ki so pomembna za varčno vožnjo. Vas pa bo ves čas opozarjala na vaše napake. Tako boste lahko svoje vozne navade izboljšali.
Pet zlatih pravil
- Najpogostejša napaka je, da vozniki motor priganjajo v višje vrtljaje. Sploh pri modernih motorjih, ki imajo veliko navora, lahko prestavljamo tudi v nižjih območjih vrtljajev.
- Najbolje je hitro – z nizkimi vrtljaji – pridobiti hitrost. To storimo s hitrim prestavljanjem v višje prestave, ne pa s pospeševanjem kot na dirkah. Med vožnjo je treba vzdrževati enako hitrost s čim manj nihanja. S pospeševanjem namreč vsakič višamo porabo.
- Speljujemo varno in varčno. Z vsakim avtomobilom lahko speljemo brez dodajanja plina. Sklopko spustimo toliko, da se avto začne premikati, potem pa lahko začnemo z dodatnim pospeševanjem.
- Pri vožnji po klancu navzgor je treba vedeti, kje je optimalno območje vrtljajev, saj je tako tudi izkoristek najboljši. To območje je tam, kjer ima avto najboljši navor, kar pa je odvisno od avtomobila do avtomobila. Pri sodobnih motorjih s turbo polnilnikom je to na vsak način nižje, pod 2.000 vrtljaji.
- Po klancu navzdol ne prestavimo menjalnika v prosti tek, pač pa zaviramo z motorjem oziroma pustimo, da avto poganja motor. V prostem teku je poraba višja, saj mora motor poganjati sam sebe in zato porablja gorivo. Če imamo avtomobil v prestavi, pa avtomobil poganja kinetična energija, zato v tem primeru porabe ni.
Aplikacija Drajv in zgornji nasveti so torej zmagovalna kombinacija, če želite privarčevati pri gorivu. Poleg tega pa boste z uporabo aplikacije privarčevali tudi pri zavarovanju.
Pameten nasvet. Kaj pa če živiš v hribu? Zjutraj se spuščaš, ko greš domov pa se voziš navzgor. Vsekakor bo …
Pameten nasvet. Kaj pa če živiš v hribu? Zjutraj se spuščaš, ko greš domov pa se voziš navzgor. Vsekakor bo …