Promet. “Aprila bomo začeli graditi drugi tir,” je na drugi konferenci o logističnem holdingu včeraj napovedal predsednik vlade Borut Pahor.
Dovoljenje bo
Dodal je, da bomo poiskali sovlagatelje, in se pohvalil, da nevarnosti za stečaj Slovenskih železnic ta hip ni. Če ne bo zapletov, bodo imeli do aprila tudi gradbeno dovoljenje za drugi tir.
Posodobitev. Projekt drugega tira med Koprom in Divačo je sicer vreden 900 milijonov evrov, država pa želi zanj pridobiti evropska sredstva. Upravičeni stroški, za katere lahko kandidiramo, so okoli 625 milijonov evrov.
“Danes vas želimo prepričati z argumenti, ne z močjo oblasti,” je nadaljeval Pahor. “Dovolj podatkov smo videli, da je jasno, da bodo imela vsa tri podjetja, Luka Koper, Slovenske železnice in Intereuropa, v prihodnosti težave, če ostanejo sama. Dovolj vemo, da sprejmemo načelno odločitev, ne potrebujemo nobenih novih študij,” pa je v uvodnem nagovoru povedal Hartmut Mehdorn, svetovalec pri reorganizaciji Slovenskih železnic.
Ni argumentov za holding
“Nobenih argumentov nisem slišal, da bi se prepričal o potrebnosti holdinga. Odgovorni pa so lastniki,” je dejal Bruno Korelič, nekdanji prvi mož Luke Koper.
Za ekonomista Janeza Šušteršiča so ključna tri vprašanja: kako zagotoviti konkurenco, kako prepričati ključne akterje, da bodo šli z vsem srcem v ta projekt, in kako urediti razmerja v holdingu med podjetji, da bodo računi čisti. Minister za promet Patrick Vlačič pa je napovedal, da bosta s Pahorjem obiskala vsa podjetja. “Odločitev bo padla v enem do treh mesecih,” je povedal Vlačič.