“Barko smo danes dvignili, ker pa vremenske razmere niso bile takšne, da bi se potopila v nevihti ali podobnem, dopuščam druge “alternativne” možnosti vzroka potopitve. Za kaj več je pa še prezgodaj,” pravi Denis Bele, direktor izolske Komunale.
Potonila sama ali s pomočjo?
Kot nam je sporočil namreč bralec, se je v soboto v izolskem mandraču potopila dobrih osem metrov dolga jadrnica, ki jo je zaradi neplačevanja računov za komunalni privez, Komunala lastniku iz Celja zasegla. “V lasti jo imamo dobri dve leti, skušali smo jo tudi že prodati, a zanjo nismo našli lastnika. Razmišljali smo tudi, da bi jo obnovili in uporabljali za reprezentančne namene občine, a bi bil strošek obnove relativno visok in težko bi ga upravičili,” dodaja Bele.
Po njegovih besedah je bila barka vredna malo, le od tisoč do dva tisoč evrov, z nje pa so še pred potopitvijo odstranili tako motor, kot vse druge stvari, ki bi lahko povzročile izlitje oziroma onesnaženje morja. Naš bralec, ki ne želi biti imenovan, pa sicer ocenjuje, da je vzrok potopitve barke slabo upravljanje s premoženjem, ki si ga privošči Komunala ter da bi se mu s primernim ravnanjem lahko izognili. Leseno barko bi morali vsako leto vzdrževati, ker pa se v konkretnem primeru to ni zgodilo več let, poleg tega pa niso redno izčrpavali vode, je potonila.
Požar podtaknjen?
V noči s petka na soboto je bila policija obveščena tudi o eksploziji na barki v izolski Marini. Barka, ki je bila že nekaj časa na suhem, njegov dvig iz vode je odredila lizinška hiša VBKS Leasing iz Kranja, je skoraj v celoti pogorela, zbiranje obvestil in opravljanje ogleda, ki naj bi razkril vzrok požara, še poteka, so sporočili s policijske uprave Koper. Po nestrokovni oceni je škode za 50 tisoč evrov.
Na 12-metrskem gliserju Baja piranske registracije, zanj lizingojemalec ni več plačeval obrokov, zato ga je lizinška hiša zasegla, je po izjavah očividcev najprej počilo, nato pa zagorelo z več metrov visokimi zublji. Ker ni zagorelo pri motorju ali akumulatorju, nekateri ugibajo, da je bil požar podtaknjen. Koprskim kriminalistom pomagajo pri preiskavi strokovnjaki nacionalnega forenzičnega urada.
Barke so izgubile ceno
Kriza in neplačevanje lizinških obrokov in stroškov privezov pa prinaša na trg plovil nove razmere in očitno precej nizke cene, po katerih je mogoče kupiti tudi prestižna plovila. V Izolski Marini bo namreč na drugi dražbi izvršitelj Franko Slavec v kratkem prodajal motorni čoln italijanske registracije, katerega vrednost je ocenjena na 60 tisoč evrov, izklicna cena pa je borih 20 tisoč evrov.