"Zagotovo je mogoče čutiti upad števila hrvaških kupcev, še zlasti tistih, ki so iskali povračilo davka na dodano vrednost (DDV)," je povedal finančni direktor brežiškega nakupovalnega središča Intermarket Jože Denžič in dodal, da se je upad začel že kmalu po julijskem vstopu Hrvaške v Evropsko unijo (EU). "Nekaj časa so še tipali, vendar je upad očiten, tudi do 70-odstoten. Cene so še vedno malenkost nižje, vendar se jim verjetno tu ne izplača več kupovati," je pojasnil in dejal, da so kupci najpogosteje iskali igrače, hrano, tekstil in gradbene matariale.
Vulkanizerji na udaru
Janko Hrastovšek, predsednik Območne obrtno-podjetniške zbornice Brežice, je povedal, da se vstop Hrvaške v EU najbolj pozna vulkanizerjem. Dodal je, da je bilo že v zadnjih nekaj letih kupcev iz sosednje države veliko manj kot na primer pred desetletjem. "Trend je že dolgo negativen, ni več veliko strank v storitvenih dejavnostih," je ocenil.
Aleksander Škaler iz vulkanizerstva B. H. S. v Brežicah pa je dejal, da imajo oni okoli desetodstoten upad števila strank: "Veliko strank, ki smo jih pridobili, še vedno ostaja. Cene storitev so sicer primerljive s Hrvaško, so pa pri nas gume precej cenejše, za približno 15 odstotkov." Franc Furlan iz brežiškega vulkanizerstva Furlan je povedal, da velike razlike niso opazili, stranke pa naj bi zdaj opravile večje nakupe v enem samem obisku: "Prej so lahko čez mejo prepeljali zgolj do tisoč kun, zdaj lahko pridejo enkrat in kupijo po več kompletov gum, štiri na avto in štiri v avto".
Supermarketi trdijo, da ne
Trgovci Spar, Mercator in Lidl so dejali, da podatkov o kupcih iz tujine ne zbirajo in da večjih sprememb niso opazili. V Lidlu so se pohvalili celo z naraščanjem števila strank, v Mercatorju pa upada prometa v nekaterih poslovalnicah ne pripisujejo zgolj vstopu Hrvaške v EU. "Na potrošnjo v Sloveniji vplivajo še številni drugi dejavniki, kot sta dvig DDV in dodatno zaostrovanje krize," menijo v Mercatorju.
za dve tri osnovne reči daš 20 evrov ...<br />kako potemtakem nebi nekaterim padal promet...